۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
موافقت رئیس‌جمهور با اختصاص سهام عدالت به جاماندگان| تخصیص سهام عدالت به ۱۰ میلیون جامانده
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

موافقت رئیس‌جمهور با اختصاص سهام عدالت به جاماندگان| تخصیص سهام عدالت به ۱۰ میلیون جامانده

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موافقت دولت برای قبول بار مالی طرح جاماندگان سهام عدالت کافی است و نیازی به ارائه لایحه از سوی دولت ندارد.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: سال گذشته طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر اختصاص سهام عدالت به جاماندگان مطرح و تصویب شد که طرح وارد صحن مجلس هم شد، اما دولت قبلی به بهانه اینکه این طرح بار مالی دارد و آن را قبول نکرد، در نتیجه بررسی آن در صحن مجلس متوقف شد.

اخیراً با رئیس‌جمهور مکاتبه شد که آقای رئیسی هم این نامه را به وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارجاع داد و موافقت کلی خود را با اختصاص سهام عدالت به جاماندگان اعلام کرد که امیدواریم به زودی نظر وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شود.

در گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس سه اولویت برای اختصاص سهام عدالت در نظر گرفته شد، اول کسانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند دوم ایثارگران و سوم کارگران و بازنشستگان در اولویت قرار گرفتند، کسانی که زیر پوشش بهزیستی قرار دارند، اما سهام عدالت ندارند ۱.۷ میلیون نفر برآورد می‌شوند کسانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند و سهام عدالت ندارند ۲.۳ میلیون نفر هستند حدود دو میلیون نفر هم از ایثارگران بدون سهام عدالت، شناسایی شده و تعدادی نیز کارگر و بازنشسته از جمله کارگران ساختمانی هستند و در مجموع در فاز اول ۱۰ میلیون نفر هستند که واقعاً به سهام عدالت نیاز دارند اما سهام عدالت ندارند که از این تعداد ۴ میلیون نفر فقط تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند.

البته کسانی که در ۶ دهک پایین درآمدی هستند تا ۲۰ میلیون نفر هم می‌رسند، اما در فاز اول افراد تحت پوشش، بازنشستگان و کارگران و ایثارگران ۱۰ میلیون نفر هستند که امیدواریم هر چه زودتر سهام عدالت به آنها اختصاص یابد.

موافقت دولت برای قبول بار مالی طرح جاماندگان سهام عدالت کافی است و نیازی به ارائه لایحه از سوی دولت ندارد.

در مورد ۲ میلیون نفری که با داشتن کارت سهام عدالت در سامانه‌های دولت به عنوان سهامدار شناخته نمی‌شوند، این ۲ میلیون نفر هم در عدد ۲۰ میلیون نفر جاماندگان سهام عدالت وجود دارند، تعدادی از آنها داخل ۱۰ میلیون نفری است که در فاز اول مدنظر است.

سازمان برنامه بودجه و وزارت اقتصاد در حال بررسی هستند و امیدواریم هر چه زودتر این طرح نهایی شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha