بازار طلا همچنان در رکود| افزایش اونس جهانی به ۱۸۰۰ دلار
«بازار» گزارش می دهد

بازار طلا همچنان در رکود| افزایش اونس جهانی به ۱۸۰۰ دلار

با توجه به کاهش قابل توجه خریداران و نبود تقاضا در بازار، خرید و فروش طلا در هفته جاری همچنان وضعیت رکود چند هفته ای خود را حفظ کرد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: از طرفی نوسانات قیمت ارز میزان داد و ستد طلا را در بازار به حداقل رسانده است، به طوری که در هفته جاری معاملات طلا و سکه به هیچ عنوان برای فروشندگان راضی کننده نبوده است.

در پایان روز پنجشنبه (۶ آبان ماه) و همزمان با کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت این فلز گرانبها به ۱۸۰۰ دلار در هر اونس رسید، قیمت سکه امامی طرح قدیم در تهران به بیش از  ۱۱میلیون و ۸۶۸ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح جدید نیز به ۱۱ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی به شش میلیون و۷۲ هزار تومان، قیمت ربع سکه ۳ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان، قیمت سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران در آخرین روز معاملات هفته جاری به یک میلیون و ۱۷۴ هزار تومان رسید.

نرخ ارز نیز در روز پنجشنبه  ۶ آبان ماه سال جاری، دلار به رقم ۲۷ هزار و  ۶۹۰ تومان، یورو به قیمت ۳۲ هزار و ۱۲۵ تومان، پوند ۳۸ هزار و۸۲ تومان، درهم امارات ۷ هزار و ۵۳۵ تومان و لیر ترکیه به ۲ هزار و ۹۹۰ تومان رسید.

در تحلیل بازار سکه و طلا در هفته جاری نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به خبرنگار بازار گفت: قیمت طلا در بازارهای جهانی در اوایل هفته جاری با ۱۸۰۰ دلار در هر اونس آغاز شد و به تدریج قیمت آن به ۱۸۰۵ دلار در هر اونس رسید.

«محمد کشتی آرای» افزود: روز چهارشنبه هفته جاری قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی به ۱۷۸۰ دلار کاهش یافت و از روز گذشته قیمت آن در آخرین روز معاملات به ۱۸۰۰ دلار رسید.

در هفته جاری قیمت اونس جهانی طلا یک حرکت سینوسی داشت
وی با بیان اینکه در هفته جاری قیمت اونس جهانی طلا یک حرکت سینوسی داشت، گفت: قیمت این فلز گرانبها که در اول هفته ۱۸۰۰ دلار بود در آخرین روز معاملات نیز در بازار به ۱۸۰۰ دلار در هر اونس رسید.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار داشت: در اواسط هفته جاری قیمت طلا در بازارهای جهانی به ۱۷۸۰ دلار کاهش یافت و با  کاهش ۲۰ دلاری روز پنجشنبه به ۱۸۰۰ دلار در هر اونس رسید.

کشتی آرای با اشاره به دلیل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی گفت: معمولا با افزایش قیمت نفت در فصل پاییز قیمت آن در بازارهای جهانی صعودی شده و این مساله باعث نوسان قیمت دلار در بازار شده و باعث صعودی شدن قیمت طلا در بازارهای جهانی می شود.

قیمت طلا و سکه در بازار، اواسط هفته افزایش یافت اما در پایان هفته قیمت آنها به اولین روز هفته رسید
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور شد: قیمت ارز هم در هفته جاری یک نوسان پایین و بالا داشت به طوری که آخر هفته قیمت دلار به قیمت اول هفته رسید و در نتیجه قیمت طلا و سکه در بازار، اواسط هفته افزایش یافت اما در پایان هفته قیمت آنها به اولین روز هفته رسید.

کشتی آرای اظهارداشت: در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی بودیم و هر زمان قیمت نفت افزایش می یابد، دلار ارزش خود را از دست می دهد و این سبب می شود که تقاضا برای سرمایه گذاری بر روی طلا افزایش پیدا کند.

چون احتمال افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی وجود دارد، ممکن است به همین علت، قیمت اونس جهانی طلا در چند روز آینده بین ۱۵ تا ۲۰ دلار در هر اونس افزایش یابد

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر پیش بینی آینده قیمت طلا در بازارهای بیان کرد: چون احتمال افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی وجود دارد، ممکن است به همین علت، قیمت اونس جهانی طلا در چند روز آینده بین ۱۵ تا ۲۰ دلار در هر اونس افزایش یابد.

کشتی آرای افزود: بیش از ۸ ماه است که تقریبا قیمت طلا در بازار نوسان ندارد و چون در این مدت قیمت طلا افزایش قابل توجهی نداشته، لذا سرمایه گذاری در حوزه طلا نیز وجود ندارد و این مساله تقاضای خرید طلا را در بازار به حداقل رسانده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به نوسان قیمت ارز در بازار اشاره کرد و یادآورشد: قیمت ارز هم در هفته جاری نوسان داشت به طوری که اواسط هفته قیمت آن افزایش یافت، اما در ادامه در آخرین روز معاملات قیمت دلار با اول هفته یکسان بود.

انگیزه ای برای خرید طلا برای سرمایه گذاری وجود ندارد و در طول چند ماه گذشته که قیمت طلا تقریبا ثبات داشت، طلا برای سرمایه گذاری خریداری نداشت

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: انگیزه ای برای خرید طلا برای سرمایه گذاری وجود ندارد و در طول چند ماه گذشته که قیمت طلا تقریبا ثبات داشت، طلا برای سرمایه گذاری خریداری نداشت.

کشتی آرای در خصوص پیش بینی وضعیت داد و ستد طلا در بازار در هفته آینده نیز گفت: پیش بینی ما این است که هفته آینده نیز با توجه به شاخص های اقتصادی کشور، بازار طلا همچنان رکود خود را حفظ خواهد کرد چون تقاضایی در بازار وجود ندارد.

پیش بینی آینده طلا در بازارهای جهانی
روند صعودی معاملات آتی طلای دسامبر (آذر- دی) همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است و با توجه به روند صعودی چهار هفته‌ای طلا، هدف بعدی صعود قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۱۸۳۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است.

روز گذشته در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۸۹ دلار و ۳۰ سنت رسیده است. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۷ درصد کاهش، در ۱۷۹۳ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید و بهای معاملات این بازار از رکورد بالاترین قیمت یک ماه اخیر که اواخر هفته گذشته ثبت کرد، ۱.۲ درصد کاهش نشان داد ...

بهای بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا افزایش یافت و هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را بالا برد. دلار همچنان نزدیک به بالاترین رکورد یک هفته اخیر که روز گذشته صعود کرده بود، ماند و جذابیت خرید طلا برای سرمایه گذاران خارجی را کمتر کرد.

فعالان بازار اکنون منتظر نتیجه نشست سیاست پولی روز پنجشنبه بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی اروپا و دیدار کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا در سوم نوامبر هستند.

طلا همچنان به دنبال حفظ قیمت خود در ۱۸۰۰ دلار
به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، تقریبا قطعی است که آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا اعلام خواهد شد و بازده اوراق قرضه آمریکا بالاتر می‌رود در حالی که طلا همچنان به دنبال حفظ قیمت خود در ۱۸۰۰ دلار است.

با این حال به نظر می‌رسد بازده واقعی پایین‌تر برای این که مانع ازسرگیری روند نزولی طلا شود، کافی است هر چند که نیروی کافی صعودی برای شکسته شدن مقاومت طلا در سطح ۱۸۳۵ دلار فراهم نمی‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که بانک مرکزی ژاپن آماده حفظ برنامه محرک مالی عظیم خود و کاهش پیش بینی تورم امسال می‌شود، رشد انتظارات تورمی درمنطقه یورو می‌تواند چالشی برای بانک مرکزی اروپا ایجاد کند.

طلا اغلب پناهگاه مطمئن دارایی در برابر تورم حاصل از اجرای محرکهای مالی بانکهای مرکزی شناخته می‌شود با این حال افزایش نرخهای بهره و تعدیل تدابیر محرک مالی، بازده اوراق قرضه دولتی را بالاتر می‌برد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و یک سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۱۰۲۳ دلار و ۴۸ سنت بود. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، در ۲۰۰۷ دلار و ۶۵ سنت ایستاد.

کد خبر: ۱۱۴٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha