۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
رد پای مردم در همه موفقیت‌های ما وجود دارد
رییس مجلس شورای اسلامی:

رد پای مردم در همه موفقیت‌های ما وجود دارد

قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رد پای مردم در همه موفقیت‌های ما وجود دارد؛ اما ما از ابتدای انقلاب و به تدریج مردم را در عرصه‌های مختلف خرد خرد حذف کردیم.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در مراسم تقدیر از جامعه پزشکی و تکریم و معارفه روسای کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به تبلور فرهنگ دفاع مقدس در مجاهدت‌های جامعه پزشکی در دوران کرونا، تصریح کرد: هر چیزی را که سایه بر عدل و عقل انداخت باید از خود دور کنیم و جامعه پزشکی در این مسیر حرکت کرد.

وی افزود: البته نمی‌گویم همه جامعه پزشکی اینگونه است بلکه در همه اقشار جامعه خوب و بد وجود دارد، ما برآیند کار را می‌بینیم؛ این ارزش‌ها غیر قابل انکار است و جامعه پزشکی نباید به فرصت طلبان اجازه دهند تا این ارزش‌ها را خدشه دار کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: یکی از مهمترین چالش‌های امروز ما در آغاز گام دوم انقلاب و پس از بیش از چهل سال این است که از ابتدای انقلاب هر چه زمان گذشت ما مردم را در عرصه‌های مختلف خرد خرد حذف کردیم.

وی خاطر نشان کرد: ما انقلابمان را با مردم شروع کردیم، پیروزی انقلاب را مرهون مردم هستیم و در هر جایی که موفق شدیم بدون شک رد پای مردم آنجاست و هر جا که دچار چالش و ناکارآمدی شدیم، جایی است که مردم را از تاثیر گذاری حذف کردیم.

قالیباف گفت: ما خودمان را در بخش‌های مختلف دولتی جایگزین مردم کردیم و این اشتباه تاکتیکی و راهبردی ماست.

رئیس مجلس تاکید کرد: اعتماد بزرگترین سرمایه هر جامعه‌ای است؛ مطمئن باشید در جامعه‌ای که بین همه اقشار آن اعتماد وجود داشته باشد همه مردم و اقشار آن، در موضوعات مختلف مشارکت معنی دار و اثرگذار خواهند داشت.

محمدباقر قالیباف در مراسم تکریم و معارفه روسای کل سازمان نظام پزشکی افزود: اگر ما بخواهیم بگوییم که سازمان نظام پزشکی سازمانی صنفی است این ماموریت و فلسفه ثانوی آن است و اولین وظیفه این سازمان‌ها رسیدگی به رسالت اصلی شان است که همان توجه به بیمار است چرا که مردم مشتری اصلی این سازمان‌ها هستند.

وی گفت: البته در حوزه صنفی هم این سازمان‌ها موظفند رسالت شان را تقویت کنند.

رئیس مجلس افزود: ‌من به سبب مسئولیت‌های متفاوتی که داشته ام با این صنف و این گونه سازمان‌ها و انجمن‌ها بعد از دوران دفاع مقدس هیچ وقت فاصله نداشتم.

قالیباف گفت: سازمان نظام پزشکی هم برای خودش آیین نامه‌ها و رسالت‌هایی دارد که مربوط به حق و حقوق جامعه پزشکی، بیماران و اخلاق پزشکی است و قطعا در این خصوص آئین نامه‌هایی را تنظیم می‌کند که باید به آن‌ها وفادار بمانند و این موضوعی مهم است.

وی افزود: نه تنها در این سازمان بلکه در همه سازمان‌ها ما باید به فلسفه وجودی مان در نظام اسلامی توجه کنیم و به نظر من فلسفه وجودی ما آگاهی و شناخت دادن به مردم است و ما وظیفه داریم مردم را آگاه کنیم تا شناخت پیدا کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین مساله‌ای که مردم باید از آن شناخت پیدا کنند شناخت حقوق شان است تا بتوانند حقشان را مطالبه کنند و ما در مجلس، دولت و قوه قضائیه همه باید تلاش کنیم که مردم با حقوقشان آشنا شوند.

وی تصریح کرد: زمانی که نیروی انتظامی بودم در همان ماه‌های اول تابلویی با ۱۸ ماده در همه کلانتری‌های سراسر کشور نوشتیم و گفتیم عکس‌ها و تبلیغات اضافی جمع شود و متهم، دزد، قاتل و هر کسی که وارد کلانتری می‌شد وقتی آن را می‌خواند به این نتیجه می‌رسید که او هم حقی دارد و رئیس کلانتری هم وقتی چشمش به آن می‌خورد مطالبی را دریافت می‌کرد.

قالیباف افزود: هر کسی باید با حق خود آشنا شود، اما ما متاسفانه در کشور به این موضوع عمل نمی‌کنیم و همیشه به افراد می‌گوئیم که وظیفه شما این است در حالی که این روش غلطی است و ما باید اول حقش را به او بگوییم تا بتواند حقش را مطالبه کند و اگر حقش را پاسخ دادیم ناخوداگاه وظیفه اش را می‌فهمد.

کد خبر: ۱۱۴٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha