۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
اقتصاد دریا محور در خزر تقویت شود
وزیر کشور:

اقتصاد دریا محور در خزر تقویت شود

رشت- وزیر کشور با اشاره به موهبت دریای خزر گفت: اقتصاد دریا محور را با همکاری کشورهای همسایه خزر باید تقویت کرد.

 به گزارش بازار، احمد وحیدی در بدو ورود به استان گیلان برای معارفه استاندار جدید با اشاره به وجود موهبت ارزشمند دریای خزر در این استان افزود : می‌توان اقتصاد دریا محور را با وجود ۳ مرز مشترک دریایی و یک مرز خشکی با کشورهای همسایه تقویت کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه صنایع تبدیلی خوبی می‌تواند در گیلان شکل بگیرد ، گفت: با ایجاد زمینه تولید صنایع تبدیلی و صادرات این محصولات ، می‌توان زمینه بسیار خوبی برای توسعه استان فراهم کرد.

وحیدی با اشاره به بهره مندی گیلان از مواهب طبیعی و ظرفیت‌های خوب گردشگری ، افزود: می‌توان صنعت گردشگری گیلان را به میزان چند میلیارد دلار توسعه داد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های ساخت و ساز خوبی در استان فراهم شده، اضافه کرد: ساخت راه آهن و تکمیل آزاد راه‌ها باید توسعه پیدا کنند.

وزیر کشور در خصوص اجرای طرح زراعت چوب در گیلان گفت: با وجود جنگل‌ها، مواهب طبیعی و خاک حاصلخیر استان، می‌توان زمینه توسعه و پیشرفت این استان شمالی را فراهم کرد.

احمد وحیدی با بیان اینکه وحدت شرط اساسی توسعه و پیشرفت گیلان است ، افزود : با توجه به وجود قومیت‌های مختلف در گیلان و شرایط خوبی که در خصوص همبستگی این قوم‌ها در استان وجود دارد، این وحدت باید در همه سطوح جامعه گسترده‌تر شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha