۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
مطالبات اقتصادی مردم از استاندار آذربایجان شرقی
یادداشت؛

مطالبات اقتصادی مردم از استاندار آذربایجان شرقی

تبریز- «مردم از تیم اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی انتظار دارند توسعه همه‌جانبه استان به ویژه در زمینه اقتصادی را در اولویت قرار دهند» این جمله بخشی از یادداشت طاهر خیری فعال رسانه ای برای بازار است.

طاهر خیری؛ بازار: تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام عمرانی به خصوص در حوزه حمل و نقل جاده ای و ریلی، بازگرداندن بنگاه های تولیدی راکد به چرخه تولید، اتخاذ رویکرد دیپلماسی اقتصادی فعال، توسعه مبادلات تجاری و افزایش صادرات به کشورهای همسایه و جذب سرمایه‌گذار برای طرح های بزرگ صنعتی و اقتصادی از مهمترین مطالبات مردم از استاندار جدید آذربایجان‌شرقی است. 

اهمیت ژئوپلیتیکی و جایگاه اقتصادی آذربایجان‌شرقی بر کسی پوشیده نیست. بهره‌گیری حداکثری از چنین موقعیتی نیازمند برقرای ارتباط‌ مؤثر با کشورهای همسایه جمهوری آذربایجان و ارمنستان و استفاده از ظرفیت منطقه قفقاز است.

جذب سرمایه‌ های داخلی و خارجی متناسب با ظرفیت‌ها باید از اولویت‌های مهم استاندار جدید آذربایجان شرقی باشد تا شاهد شتاب گرفتن توسعه استان باشیم

با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر اقتصادی و صنعتی و وجود منابع ارزشمند خدادادی و همچنین سرمایه انسانی استان به نظر می رسد جذب سرمایه‌ های داخلی و خارجی متناسب با این ظرفیت‌ها باید از اولویت‌های مهم استاندار جدید آذربایجان شرقی قرار گیرد تا شاهد شتاب گرفتن توسعه استان باشیم.

مردم این خطه، از تیم اقتصادی استاندار جدید آذربایجان شرقی انتظار دارند توسعه همه‌جانبه استان به ویژه در زمینه اقتصادی را با توجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل این منطقه از کشور مد نظر قرار دهند.

تلاش برای میزبانی اجلاس های بین المللی در تبریز، ایجاد تحرک در مراودات تجاری و اقتصادی استان با کشورهای خارجی به خصوص با همسایگان، معرفی توانمندی های اقتصادی استان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی و از همه مهمتر توجه به امنیت سرمایه گذاری و تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان از مهمترین مولفه های اتخاذ دیپلماسی اقتصادی در استان توسط استاندار جدید آذربایجان شرقی است.

استاندار جدید آذربایجان شرقی می تواند با تشکیل ستاد ویژه دیپلماسی اقتصادی جرقه این رویکرد را بزند و استان را به الگوی موفق در اتخاذ دیپلماسی اقتصادی در کشور تبدیل کند

استاندار جدید آذربایجان شرقی می تواند با تشکیل ستاد ویژه دیپلماسی اقتصادی جرقه این رویکرد را بزند و استان را به الگوی موفق در اتخاذ دیپلماسی اقتصادی در کشور تبدیل کند. 

واقعیت این است که استان به لحاظ دارا بودن منابع و زیرساخت های لازم در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، صنعتی و معدنی دارای جایگاه ممتازی است و برای بهره‌گیری هر چه بهتر از این امکانات، برنامه‌ریزی عملیاتی و پیگیری جهت حصول به نتیجه ضروری به نظر می رسد.

در همین حال کاهش محسوس بارندگی و به تبع آن خشکسالی، کمبود آب و آبرسانی از معضلاتی هستند که در استان شاهد آن هستیم و با اینکه عملیات ساخت چند سد در آذربایجان‌شرقی آغاز شده اما به دلیل کمبود اعتبار، نیمه‌کاره رها شده‌اند. همین امر بحران آب را در این منطقه تشدید کرده است که از استاندار جدید انتظار می رود برای تسریع در انتقال آب ارس به تبریز و بهره برداری از سدهای نیمه‌کاره استان اقدام کند.

سال هاست با پدیده ای به نام خام فروشی در آذربایجان شرقی مواجه ایم و ثروت کلانی از این استان به دلیل خام فروشی معادن به استانهای دیگر منتقل می شود.در استان معادن طلا، نقره و مس فراوانی وجود دارد اما متاسفانه اغلب به صورت خام به استان های دیگر منتقل می شود درآمد هنگفتی که فقط با جلوگیری از خام فروشی می تواند زمینه توسعه استان را فراهم آورد.

تسریع در تکمیل پروژه های جاده ای و ریلی استان از جمله راه‌آهن تهران- تبریز ، بزرگراه تبریز- اهر و... پس از سالها وقفه در بهره برداری، مورد انتظار مردم از مدیریت ارشد اجرایی استان است تا کامشان از شتاب گرفتن توسعه آذربایجان شرقی شیرین شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha