۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱
ضرورت کنترل مصرف سوخت و ایجاد مخازن ذخیره گاز، برای مقابله با افت فشار در زمستان
نماینده مردم شیراز در مجلس با بازار مطرح کرد

ضرورت کنترل مصرف سوخت و ایجاد مخازن ذخیره گاز، برای مقابله با افت فشار در زمستان

قادری نماینده مردم شیراز در مجلس گفت:روش‌هایی مانند ذخیره گاز در مخازن بسیار مهم است و اگر این کار محقق شود، ما در ایامی چون زمستان با کمبود گاز مواجه نمی‌شویم. 

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف سوخت، اظهار داشت: متاسفانه ما در فصل تابستان و زمستان به ویژه در برخی از نقاط کشور با کمبود سوخت مواجه می‌شویم و در تامین گاز مصرفی مردم در زمستان و همچنین تامین برق مصرفی در تابستان مشکل جدی داریم. 

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل باید مدیریت مصرف سوخت را به صورت جدی دنبال کنیم و در این ایام لازم است روش‌هایی اتخاذ شود که منجر به کاهش مصرف سوخت شود. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از راهکارها آن است که می‌توان ظرفیت‌های جدیدی برای افزایش تولید برق و گاز ایجاد کرد. 

قادری افزود: البته ممکن است این اقدام برای سرمایه‌گذاران مقرون به صرفه نباشد و استدلال آنان این است که برای مثال توجیهی ندارد نیروگاه ایجاد کنند و ظرفیت تولید برق را افزایش دهند، اما مصارف جدیدی برای آن در نظر گرفته نشود. 

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: در واقع اگر ما به دنبال افزایش تولید برق و گاز هستیم، نباید این انرژی‌های اضافه تولید شده بدون استفاده بماند و باید مصارف جدیدی برای این سوخت‌ها از جمله در بخش رمزارزها در نظر گرفته شود. 

وی تاکید کرد: همچنین روش‌هایی مانند ذخیره گاز در مخازن بسیار مهم است و اگر این کار محقق شود، ما در ایامی چون زمستان با کمبود گاز مواجه نمی‌شویم. 

قادری گفت: بنابراین هم روش های مدیریت مصرف و هم روش های افزایش عرضه کمک می‌کند که بتوانیم عدم تعادل در تقاضا و عرضه سوخت را از بین ببریم و به تعادل نزدیک کنیم. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در جلساتی که با مسئولان ذیربط به ویژه وزرای نیرو و نفت برگزار می‌کند، حتماً این موضوعات را به آنان گوشزد می‌کند تا مشکلی در زمینه سوخت نداشته باشیم و مردم در ایام مختلف سال با مشکل مواجه نشوند.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha