۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
شغل صیادی در مازندران سخت و زیان آور محسوب نمی شود
عضو جامعه صیادی مازندران:

شغل صیادی در مازندران سخت و زیان آور محسوب نمی شود

بابلسر- صدیقی، عضو جامعه صیادی مازندران و صیاد ماهیان خاویاری، سخت و زیان آور محسوب شدن شغل صیادی را مطالبه چندین ساله ماهیگیران ذکر کرد.

حسین صدیقی که در زمینه صید ماهیان خاویاری فعالیت دارد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تورهای صیادی ماهیان خاویاری با صیادی پره متفاوت است و در حال حاضر صید ماهیان استخوانی به شرکت های خصوصی واگذار شده است.

وی با عنوان اینکه ماهیان صید شده را به اداره شیلات تحویل می دهیم، گفت: ماهیان خاویاری صید شده زنده گیری و تحویل شیلات می شود.

وی مهمترین مسئله و نیاز صیادان را سخت و زیان آور بیان کرد و گفت: شرکت های صیادی ماهیان خاویاری در حال حاضر خصوصی سازی شده و صیادان در سرما و گرما مشغول فعالیت هستند ولی جزو مشاغل سخت این حرفه محسوب نمی شود.

صدیقی یادآور شد: به رغم پیگیری های مکرر هنوز خواسته صیادان در زمینه سخت و زیان آن بودن شغل صیادی به نتیجه نرسیده است و انتظار داریم متولیان امر این مشکل دیرینه صیادان را حل کنند.

وی افزود: در حال حاضر بر مبنای میزان صید خاویار حقوق دریافت می کنیم.

حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه صید ماهیان خاویاری توسط شرکت مادر تخصصی ماهیان خاویاری صورت می گیرد، افزود: صیادان با تورهای مخصوص اقدام به صید ماهیان مولد می کنند و ماهی های صید شده به مراکز تکثیر ارسال می شود.

وی درباره سخت و زیان آور بودن شغل صیادی گفت: سخت و زیان آور شمردن شغل صیادی و حق انتفاع ۱۰ درصدی از بیمه از مهمترین مطالبات است و قرار بود بیمه ۲۷ درصد ۱۷ درصد محاسبه شود که محقق نشده است. 

کد خبر: ۱۱۴٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha