۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
ظرفیت‌ تولید مسکن انبوه در ایران وجود دارد| نیازی به ورود چینی‌ها نیست
کارشناس بازار مسکن:

ظرفیت‌ تولید مسکن انبوه در ایران وجود دارد| نیازی به ورود چینی‌ها نیست

پورحاجت، کارشناس بازار مسکن در خصوص ورود چینی ها به بازار ساخت مسکن تصریح کرد: ایران ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه تولید مسکن به لحاظ نیروی کار و نیروی فنی در کشور دارد.

به گزارش بازار، فرشید پورحاجت کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه آنچه در زمینه ورود چینی ها به بازار مسکن اطلاع داریم در حد گمانه زنی هایی است که یک نماینده مجلس در این زمینه مطرح کرده است، گفت: متأسفانه هیچ اطلاع دقیقی از صحت آن نداریم؛ یک روز اعلام کردند قرار است چینی ها در ایران مسکن بسازند اما بعد از مدتی با رد این موضوع اعلام شد آن ‌ها قرار است فناوری را به کشور انتقال دهند.

وی با تصریح بر این موضوع که هنوز هیچ جزئیاتی از موضوع ورود چینی ها به حوزه بازار مسکن و نحوه فعالیت آن‌ ها و اینکه اساساً این موضوع صحت دارد یا خیر از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام نشده است، اظهار کرد: این مسئله باید از جنبه سیاسی و اقتصادی مورد بررسی قرار بگیرد. در حوزه سیاسی ورود نمی کنم.

این کارشناس بازار مسکن در خصوص جنبه های اقتصادی ورود چینی ها به بازار ساخت مسکن بیان کرد: ایران ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه تولید مسکن به لحاظ نیروی کار و نیروی فنی در کشور دارد. همچنین در زمینه مصالح ساختمانی نیز ایران یک کشور قوی محسوب می شود زیرا تولیدات سیمان و فولاد و همچنین کاشی و سرامیک در وضعیت مطلوبی قرار دارد که بسیاری از این ظرفیت ها به صورت بالقوه وجود دارند.

پورحاجت درباره انتقال فناوری ساخت مسکن انبوه توسط چینی ها به ایران گفت: باید این موضوع مورد نقد و بررسی قرار بگیرد زیرا غالب ساخت و سازها در ایران اساساً ساختمان هایی با ارتفاع ۱۵ تا ۱۶ متر و در حد چهار تا پنج طبقه هستند که نیاز به فناوری خاصی ندارد که نهضت ساخت یک میلیون مسکن در سال نیز بر اساس همین رویه است.

وی افزود: در حقیقت برج ها و ساختمان های بلندمرتبه ای قرار نیست در کشور ساخته شود که نیاز به فناوری جدید داشته باشیم و ساختمان هایی که ساخته می شوند به راحتی در ایران تولید می شوند؛ در نتیجه نیازی به انتقال فناوری وجود ندارد.

کد خبر: ۱۱۴٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha