۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
معامله دلار و یورو در انتظار اعلام نرخ بهره و تورم از سوی بانک مرکزی آمریکا
تحلیل بازار فارکس؛

معامله دلار و یورو در انتظار اعلام نرخ بهره و تورم از سوی بانک مرکزی آمریکا

با افزایش انتظار برای اعلام خبرهای جدید از سوی بانک مرکزی آمریکا که ممکن است منجر به افزایش نوسان در بازارهای جهانی شود، دلار آمریکا روز سه شنبه در محدوده ای بسیار اندک مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بازار، با افزایش انتظار برای اعلام خبرهای جدید از سوی بانک مرکزی آمریکا که ممکن است منجر به افزایش نوسان در بازارهای جهانی شود، دلار آمریکا روز سه شنبه در محدوده ای بسیار اندک مورد معامله قرار گرفت. 

بر اساس این گزارش، دلار آمریکا امروز در بازار فارکس، با نرخ ۹۳.۸۳ مورد معامله قرار گرفت که رقمی بین بیشینه قیمت ۹۴.۵۶ در اوایل ماه جاری میلادی و کمینه ۹۳.۴۸ روز دوشنبه محسوب می شود. 

به گفته کارشناسان، معامله اندک دلار در بازار امروز عمدتا به انتظار برای اعلام نتیجه جلسات بانک مرکزی آمریکا در خصوص نرخ بهره بر اساس نرخ تورم و رشد اقتصادی در این کشور باز میگردد. 

سود دهی اوراق بهادار دولتی ۱۰ ساله ایالات متحده و آلمان نیز در محدوده بسیار محدودی باقی مانده و دلار ایالات متحده در صبح امروز به وقت نیویورک، ۱.۶۳۶۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. 

در همین راستا، نشریه FXStreet نیز از توقف بازار بورس آمریکا طی امروز خبر داد. 

گفته می شود همزمان با برگزاری جلسات داخلی بانک مرکزی آمریکا، جلسات دیگری طی روزهای آینده توسط بانک های مرکزی کشورهای صنعتی برگزار خواهد شد که بر این اساس، جلسات بانک مرکزی کانادا روز چهارشنبه و جلسات داخلی مشابه بانک های مرکزی اروپا و ژاپن نیز روز پنجشنبه برگزار خواهند شد. 

همچنین خزانه داری آمریکا به همراه بانک مرکزی انگلیس، خزانه داری استرالیا نیز قرار است طی هفته آینده جلسات داخلی مشابهی برای تعیین نرخ بهره تشکیل دهند. 

به همین دلیل، یورو نیز امروز وضعیت مشابه با دلار آمریکا را تجربه کرده و هر واحد یورو امروز، به ارزش ۱.۱۶۰۱ دلار آمریکا مورد معامله قرار گرفت. 

اما در خصوص پوند انگلیس، ین ژاپن و دلار استرالیا وضعیت کمی بهتر بود و شاهد افزایش قیمت بیشتری برای این سه ارز بودیم. 

به گفته کارشناسان، موضوع چگونگی مقابله با کرونا و بودجه تخصیص یافته کشورهای مختلف به مبارزه با شیوع این بیماری از جمله مباحث مورد بحث در جلسات داخلی بانک های مرکزی یاد شده طی روزهای آتی خواهد بود و نتایج آن می تواند تاثیر بسزایی بر تعیین ارزش واحد پول ملی آنها داشته باشد.

کد خبر: ۱۱۴٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha