۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
لزوم اجرای دولت الکترونیک برای تحقق جهش تولید
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

لزوم اجرای دولت الکترونیک برای تحقق جهش تولید

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است بروکراسی اداری یکی از موانع سر راه نخبگان است که باعث می‌شود در مسیر انتقال دانش خود با بی‌انگیزگی روبرو شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کوروش کرم‌پور با تأکید بر اینکه ضرورت اولیه تحقق شعار سال، اقدام انقلابی جهت رفع موانع تولید است، گفت: دستیابی به جهش تولید به خاطر بروکراسی اداری موجود و فرایند اخذ مجوز و همچنین عدم استفاده از نخبگان، غیرممکن خواهد بود از این رو باید پیش از هرچیز دولت الکترونیک به معنای واقعی کلمه به اجرا درآید.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بهره مندی از نخبگان و شرکت های دانش بنیان برای رفع نواقص موجود و استفاده از دستاوردهای دانشمندان کشورمان برای تجاری سازی فناوری های موجود بسیار مهم است که باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز به لحاظ برخورداری از دانش فنی مشکل نداریم، عنوان کرد: هر سه قوه باید اقداماتی در راستای یکدیگر در راستای شکوفایی و جهش تولید داشته باشند و به هیچ وجه حرکتی در جهت خنثی سازی اقدامات یکدیگر نداشته باشند و بدانند شعار امسال مقام معظم رهبری در واقع مکمل شعارهای اقتصادی سال های گذشته است.

کرم پور در ادامه با بیان اینکه نخستین اقدام باید ایجاد همدلی به دور از شعارزدگی میان قوا باشد، اظهار داشت: نگاه به منافع کشور باید به صورت ملی بوده و احزاب و جریانات و دستگاه ها صرفا به نفع منافع خود اقدام نکنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با اشاره به تشکیل شورای عالی اقتصادی سران قوا عنوان کرد: قوا باید به دور از تعصبات و فقط با تعصب انقلابی و نگاه ملی، همدلی مد نظر امام(ره) و رهبری را در وجود خود بروز دهند و مشکلات کشور را نخست با برطرف کردن روند بروکراسی آن که اجرای دولت الکترونیک است، برطرف کنند.

وی افزود: امروز هر نخبه ای که قصد دارد دانش خود را در اختیار دستگاه های اجرایی بگذارد با روندی روبرو می شود که به جای انگیزه یافتن، تمام انگیزه خود را از دست داده، خسته و منزوی می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است نگاه های تبعیض آمیز که دور از شعار اصلی انقلاب اسلامی و قانون اساسی است، از نگاه مسئولان از سطوح کلان تا سطوح پایین برچیده شده و نگاه ملی در کشور حاکم شود.

کد خبر: ۱۱٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha