۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
زمینه همکاری بخش خصوصی در ایجاد گلخانه ها فراهم شود
استاندار همدان:

زمینه همکاری بخش خصوصی در ایجاد گلخانه ها فراهم شود

همدان - استاندار همدان بابیان اینکه یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی توسعه کشت های گلخانه ای است، گفت: زمینه ورود بخش خصوصی در ایجاد گلخانه ها را فراهم می کنیم و بانک ها باید در این حوزه کمک کنند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه ستاد گلخانه‌های استان همدان گفت: باید با توجه به ظرفیت‌های استان همدان میزان بهره‌وری از شهرک‌های گلخانه‌ای در استان همدان افزایش یابد.

وی بابیان اینکه باید بحث تولید به ویژه بخش‌های مختلف کشاورزی به سمت شهرک‌های گلخانه‌ای هدایت شود، افزود: در راستای احیای منابع آب و خاک هستیم چراکه شیوه های سنتی کشاورزی پاسخگو نیستند.

وی بابیان اینکه افزایش تولید، صادرات و افزایش درآمد کشاورزان، بسته به میزان تقویت بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه کشاورزی در استان است و باید شهرک‌های خصوصی در زمینه کشاورزی را توسعه دهیم، افزود: شالوده‌های اقتصادی را بر پایه ظرفیت‌های تعاونی‌ها و شهرک‌های خصوصی بنا می کنیم که این اقدام از سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه باید دستگاه‌های خدمات‌رسان تلاش کنند شهرک‌های کشاورزی در حوزه‌ها مربوطه دچار مشکل نشوند، گفت: سیستم بانکی از بخش خصوصی در حوزه شهرک‌های کشاورزی حمایت کند.

استاندار همدان اضافه کرد: استان همدان ظرفیت‌های خوبی در زمینه افزایش شهرک‌های کشاورزی دارد که باید دیده شوند من اینکه موانع صدور مجوز در ایجاد شهرک‌های کشاورزی برداشته شود.

وی گفت: تقویت شهرک‌های کشاورزی فرهنگ روستایی را تقویت و درآمدزایی آنان را افزایش می‌دهد.

کد خبر: ۱۱۳٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha