۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
اجرای ۱۵۲ طرح آبیاری نوین در قزوین
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی قزوین خبر داد:

اجرای ۱۵۲ طرح آبیاری نوین در قزوین

قزوین - مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در حال حاضر ۱۵۲ طرح آبیاری نوین در بیش از سه هزار هکتار از مزارع استان در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری بازار، احمد مستخدمی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد سامانه نوین آبیاری قزوین در محل جهاد کشاورزی این استان اظهار داشت:  برای رسیدن به «جهش تولید» و تحقق شعار سال در گام نخست در حوزه کشاورزی نیازمند اصلاح برخی از رویه ها برای افزایش کیفیت و کمیت محصول هستیم.

وی بیان کرد: تغییر رویه های آبیاری از سنتی به آبیاری تحت فشار و استفاده از سامانه های نوین آبیاری از مهم ترین اقداماتی است که در این زمینه باید اجرایی شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: طی سال گذشته ۱۷۷ طرح آبیاری نوین در استان اجرایی شده است.

مستخدمی گفت: با اجرای این طرح ها بیش از پنج هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات و مزارع قزوین به سامانه های نوین آبیاری مجهز شدند که این رویه در سال جاری نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵۲ طرح آبیاری نوین در قزوین در حال اجرا است که با اجرای این طرح بیش از سه هزار هکتار از مزارع و باغات استان تحت پوشش سیستم آبیاری نوین قرار می‌گیرد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: همراهی خوب کشاورزان و باغداران استان با مجموعه جهاد کشاورزی و تلاش همکاران ما موجب شده تا قزوین جایگاه پنجم کشور را در تجهیز مزارع و باغات به سیستم های نوین آبیاری کسب کند و لذا تا کنون به تمامی تعهدات خود برای تجهیز مزارع و باغات به سیستم های نوین آبیاری عمل کرده‌ایم.

کد خبر: ۱۱٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha