۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶
تحول اقتصاد گلستان با راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون| مدیر توانمند انتخاب شود
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس مطرح کرد؛

تحول اقتصاد گلستان با راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون| مدیر توانمند انتخاب شود

گرگان- منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مدیری توانمند و باتجربه برای منطقه آزاد اینچه برون انتخاب شده تا پایه گذاری اصولی و درست انجام شود.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: از زمان شکل گیری مجلس یازدهم، یکی از اولویت‌های مجمع نمایندگان استان، تلاش برای تصویب طرح منطقه تجاری - صنعتی اینچه برون بود که در این راستا اقدامات خوبی انجام و سرانجام با تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوب شد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این پروژه بسیار بزرگ و تحول آفرین بوده و در اقتصاد گلستان و کشور حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در مرحله بعدی باید مدیری توانمند و باتجربه برای این منطقه انتخاب شده و پایه گذاری درستی انجام شود.

منتظری گفت: با استقرار استاندار جدید، وی باید این مسأله را جزو اولویت های خود قرار داده و با همکاری وزارت اقتصاد و مجمع نمایندگان مدیری توانمند را انتخاب کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی به مزیت های منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و افزود: دسترسی های خوب به راه آهن و فرودگاه، نزدیکی به دریای خزر، مجاورت با مرز و واقع شدن در زمین های لم یزرع از جمله محاسن این منطقه بوده و اگر درست مدیریت شود، این منطقه را به یکی از نمونه‌های موفق کشور تبدیل خواهد کرد.

وی با تأکید بر این که محور اصلی فعالیت این منطقه صادرات خواهد بود، گفت: استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی هم که از نیازهای اساسی استان است باید در این منطقه ایجاد شود.

منتظری به فراهم کردن زیرساخت های لازم از قبیل آب، برق، گاز، بهداشت و غیره برای ورود سرمایه گذار اشاره کرد و گفت: در این راستا گام‌هایی برداشته شده و باید این زیرساخت ها را تکمیل کرد و شرایط حضور سرمایه گذار توانمند داخلی و خارجی را فراهم کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: منطقه آزاد زمینه توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه را فراهم کرده و مزیتی بزرگ برای سرمایه‌گذاران استان و کشور محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha