۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کاهش ۶۴ درصدی سود خالص آلومراد در شش ماهه ۱۴۰۰

کاهش ۶۴ درصدی سود خالص آلومراد در شش ماهه ۱۴۰۰

صورت‌های مالی منتشر شده شرکت آلومراد که با نماد «فمراد» در بازار بورس تهران فعالیت می‌کند، نشان می‌دهد که در شش ماهه نخست امسال سود خالص این شرکت ۶۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار، براساس صورت‌های مالی منتشر شده، شرکت آلومراد در شش ماهه نخست امسال ۲ میلیارد و ۹۳۵ میلیون تومان سود خالص داشته است در حالی که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته برابر با ۱۱ میلیارد و ۳۴ میلیون تومان بوده است.

این شرکت از سال ۱۳۵۵ فعالیت خود را با هدف تولید و فروش انواع محصولات میلگرد آلومینیومی و سایر فلزات غیرآهنی آغاز کرده و در حال تولید راد و بیلت آلومینیوم است.

محمد جعفری فرد در نامه‌ای به رییس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی بورس تهران درباره کاهش سود قابل ملاحظه این شرکت برای دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ نوشته است که این موضوع ناشی از کاهش سود مربوط به فروش سهام شرکت آلومتک (سهامدار عمده) به مبلغ ۸۹.۴۴۴ میلیون ریال (سود حاصل از فروش سرمایه‌گذرای‌ها) در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹ و برای رعایت دستورالعمل حاکمیت شرکتی (مصوب و ابلاغی سازمان بورس) بوده است.

کاهش ۶۴ درصدی سود خالص آلومراد در شش ماهه ۱۴۰۰

سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی این شرکت و همچنین درآمد سرمایه‌گذاری‌های آن هم با ۱۰۰ درصد افت نسبت به شش ماهه نخست پارسال از ۹ میلیارد و ۹۷ میلیون تومان به ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

با این حال بررسی دقیق‌تر صورت‌های مالی شش ماهه این شرکت نشان می‌دهند که درآمدهای عملیاتی آن در این دوره با ۶۹ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۲۰ میلیارد و ۲۹۴ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که سال گذشته این رقم در شش ماهه نخست برابر با ۶۵ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان و در پایان سال بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان بوده است.

این شرکت در ۶ ماهه نخست امسال سود انباشته این شرکت کاهشی ۶۲ درصدی داشته است.

همچنین سود عملیاتی این شرکت با ۳۳ درصد کاهش در مدت زمان مشابه، تنها ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

هرچند شرکت آلومراد سرمایه خود را از ۴ میلیارد و ۹۵۳ میلیون تومان به ۲۰ میلیارد تومان افزایش داده ولی عملکرد آن باعث شده تا سود پایه هر سهم با ۸۸ درصد افت از ۲.۲۲۸ ریال در پایان شهریور ۱۳۹۹ به ۲۶۱ ریال در پایان شهریور امسال رسیده است.

همچنین سود خالص این شرکت نیز ریزشی ۹۱ درصدی داشته و از ۲.۲۲۸ ریال به ۱۹۷ ریال رسیده است.

شرکت‌های مدیریت سرمایه‌گذاری ملی ایران، نیرو صنعت پارسین نور و آلومتک سهامداران عمده این شرکت هستند.

کد خبر: ۱۱۳٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha