۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
عرضه روزانه ۱۳۰ تن مرغ در گلستان| قیمت تخم مرغ به ۲۱ هزار تومان رسید
رئیس اداره بازرسی صمت گلستان خبرداد؛

عرضه روزانه ۱۳۰ تن مرغ در گلستان| قیمت تخم مرغ به ۲۱ هزار تومان رسید

گرگان- اصغری، رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از عرضه روزانه ۱۳۰ تن مرغ در استان خبرداد و گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ به ۲۱ هزار تومان رسید.

علی اصغر اصغری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: براساس سیاست گذاری های سازمان جهاد به عنوان متولی تنظیم بازار فرآورده های پروتئینی و محصولات دامی، برنامه ریزی شده تا روزانه حدود ۱۳۰ الی ۱۴۰ تن گوشت مرغ در سطح استان تأمین و عرضه شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان کرد: طبق آخرین برنامه‌ریزی طی ۱۰ روز گذشته، قیمت تخم‌مرغ اندکی نسبت به قیمت‌های قبلی مصوبه دولت از لحاظ کارشناسی تغییر یافته و به تایید مقامات استان رسیده است.

وی اضافه کرد: قیمت تخم مرغ به قیمت هر کیلو ۲۱ هزار تومان برای مصرف کنندگان تغییر یافت و سازمان صمت گلستان به عنوان متولی نظارت بر رعایت نرخ ها و هم متولی شبکه های توزیع در این بخش قیمت‌ها را به نفع مصرف کننده تغییر داد.

اصغری بیان کرد: تخم مرغ فله ای و شانه ای هم اکنون کیلویی ۲۱ هزار تومان بوده و روزانه ۶۰ تن در سطح استان از طریق واحدهای مرغ تخمگذار و به عاملیت شرکت تعاونی واحدهای مرغ تخمگذار تامین می شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: این میزان براساس برش و سهمیه سازمان جهاد و سند برنامه ریزی شده در فروشگاه های رسمی و دارای پروانه کسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: این رقم در کنار مقادیری است که به صورت بسته بندی خارج از استان وارد فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ شده و عرضه می شود.

اصغری گفت: بر اساس آمار دامپزشکی وضعیت گوشت مرغ بهتر شده و مشکل در سطح ملی است و آن دوگانگی در قیمت است.

وی بیان کرد: اخیراً اخباری از طریق مسئولان رسمی به طور اخص، رئیس شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام شد مبنی بر اینکه برای بهبود وضعیت مرغ در سطح تهران قیمت ۳۱ هزار تومان اعلام کردند که در برخی از استان‌ها اجرا شده و در برخی از استان‌ها مانند گلستان اجرا نشده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: نیاز است مسئولان ارشد گلستان هر چه زودتر با تشکیل کارگروه تنظیم بازار استان تکلیف این دوگانگی را برطرف کنند و ما نمی‌توانیم در استان مجاور شاهد قیمت ۳۱ هزار تومان بوده اما در گلستان همچنان مرغ کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha