۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲
 اتریوم بالغ بر ۴۱۰۰ دلار شد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

اتریوم بالغ بر ۴۱۰۰ دلار شد

قیمت رمز ارزها در بازار جهانی رشد کرد و قیمت هر بیت کوین بیش از ۶۲ هزار دلار و قیمت هر اتریوم بیش از ۴۱۰۰ دلار بود.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار رمز ارزها در این روزها در حال رشد است و پیش بینی ها از تداوم این روند در بازار حکایت دارد. آمارها نشان می دهد در روز سوم ابان قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی به ۶۲ هزار دلار رسید و اتریوم از مرز ۴۱ هزارو ۴۸۰ دلار فراتر رفت.

در این روز قیمت این دو رمز ارز در بازار رشد کرده بود و پیش بینی ها از تداوم روند افزایشی در این بازارها حکایت دارد. در این روز قیمت هر رمز ارز XRP  برابر با ۱.۰۹ دلار و قیمت هر دوج کوین حدود ۲۵ سنت بود که نسبت به روز قبل رشد چندانی نداشت.

مطالعات نشان داده است دوج کوین در زمره  رمز ارزهایی است که قیمت ان نوسان های کمتری دارد و سرمایه گذاری در این بازار ریسک کمتری دارد. به همین دلیل به عنوان بازاری که  برای سرمایه گذاران خرد مناسب است معرفی شده است.

 قیمت بیت کوین در این روز در مقایسه با چهارشنبه هفته قبل کاهش یافته است. در روز چهارشنبه هفته گذشته قیمت هر بیت کوین به ۶۶ هزار و ۹۰۰ دلار رسید که بالاترین قیمت ثبت شده برای بیت کوین در بازار جهانی است ولی مدت زیادی در این سطح باقی نماند و به سرعت روند کاهشی را در پیش گرفت. ولی این رکوردشکنی باعث شد تا پیش بینی های زیادی در مورد احتمال رسیدن قیمت این رمز ارز به بالغ بر ۸۰ هزار دلار و حتی ۱۰۰ هزار دلار است.

در این هفته تحولی بزرگ در بازار رمزارزها ایجاد شد و رسانه ها از آن به عنوان نقطه عطفی در بازار رمز ارزها و تغییر الگوی اقتصادی دنیا نام بردند. در این هفته اولین بازار مبادله رمز ارزها در غالب قراردادهای آتی در امریکا راه اندازی شد.

این بازار جدید امکان خرید و فروش بیت کوین  را در سیستم های مالی مدون و شناخته شده  قدیمی فراهم کرد و مزایای زیادی برای سرمایه گذاران در این بازار داشت. تا کنون تنها بیت کوین در این بازار مبادله می شوند ولی انتظار می رود رمز ارزهای دیگر هم به این بازار اضافه شوند. البته این در صورتی است که در ماه های آتی عملکرد بازار مورد تایید قرار بگیرد و اقتصاددانان در مورد کارایی آن به اجماع برسند.

 اما خبرهایی که در این روز روی بازار رمز ارزها اثر گذاشت را می توان تحولات ایجاد شده در کشور هند دانست. طبق گزارشهای رسمی دولتی در اغلب سرمایه گذاران در بازار رمز ارزها در کشور هند را جوانان تشکیل می دهند. این گروه ریسک پذیری بالایی دارند و بدون  توجه به اینده بازار وارد آن می شوند. به همین دلیل این بازار در هند رونق زیادی دارد و تقاضا برای رمز ارزها را با سرعت بیشتر کرده است.

 در سوی دیگر دنیا و در کشور نیجریه، دولت خبر از راه اندازی سیستم ارز دیجیتال ملی داده است و در اعلام کرد بستر را برای فعالیت های قانونی در بازار رمز ارزها فراهم خواهد کرد. این کشور در میان کشورهایی قرار دارد که بازار رمز ارزها در آن بسیار پر رونق است و قانونی شدن فعالیت در این کشور می تواند شفایفت بیشتری به عملکرد بازار بدهد.

در امریکا تلاش برای توسعه بازار رمز ارزها و افزایش سطح پذیرش  ان ادامه دارد و شرکت فیس بوک اعلام کرد برای حفظ دارایی های خود بخش زیادی از ان را به رمز ارز به خصوص بیت کوین و دوج کوین تبدیل کرده است. این خبر می تواند به معنای حمایت یکی از بزرگترین شرکتهای دنیا از بازار رمز ارزها باشد که رشد قیمتها و افزایش پذیرش آنها را نیز به همراه می اورد.

کد خبر: ۱۱۳٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha