۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
چین به شدت با اقدام آمریکا برای لغو مجوز تلکام مخالف است

چین به شدت با اقدام آمریکا برای لغو مجوز تلکام مخالف است

 وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد که به شدت با تصمیم دولت آمریکا برای لغو مجوز چاینا تلکام مخالف است و اقدامات لازم را برای حفظ حقوق و منافع قانونی شرکت‌های چینی انجام خواهد داد.

به گزارش بازار، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد که به شدت با تصمیم دولت آمریکا برای لغو مجوز چاینا تلکام آمریکا، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت چاینا تلکام (شرکت تلکام چین) مخالف است و اقدامات لازم را برای حفظ حقوق و منافع قانونی شرکت‌های چینی انجام خواهد داد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده دستوری را در وب سایت رسمی خود منتشر کرد که در آن از  چاینا تلکام آمریکا خواسته بود تا خدمات مرتبط را ظرف ۶۰ روز متوقف کند. در حقیقت، واشنگتن مجوز یک شرکت بزرگ مخابراتی دولتی چین را به دلیل نگرانی‌ ها در مورد امنیت ملی لغو کرد؛ اقدامی که موجب افزایش تنش بین دو اقتصاد بزرگ جهان می‌شود.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات در بیانیه ای در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که شرکت تلکام چین نزدیک به ۲۰ سال است که در ایالات متحده فعالیت می کند در حالی که قوانین، مقررات و سایر الزامات نظارتی ایالات متحده را رعایت کرده و خدمات با کیفیت بالا را به بسیاری از مشتریان در ایالات متحده مطابق با اصول تجاری ارائه می دهد.

این وزراتخانه گفت تصمیم کمیسیون مخابرات فدرال برای لغو مجوز بخش ۲۱۴ این شرکت چینی بر اساس حدس و گمان و سوء ظن ذهنی است، بدون ذکر هیچ واقعیتی برای حمایت از نقض اتهامات قانونی.

چنین رویه ای با تصویر یک کشور بازارمحور در ایالات متحده مطابقت ندارد و همچنین به حقوق و منافع مشروع مصرف کنندگان جهانی از جمله کاربران آمریکایی آسیب وارد کرده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد در سال‌های اخیر، دولت ایالات متحده حقایق را نادیده گرفته و بارها شرکت‌های چینی را به بهانه امنیت ملی تحریم کرده است.

این یک سرکوب غیرمنطقی شرکت های چینی با سوء استفاده از قدرت دولتی و نقض جدی قوانین اقتصادی و تجاری بین المللی است.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین از کمیسیون مخابرات فدرال خواست تصمیم خود را پس بگیرد، با شرکت های مخابراتی چینی به شیوه ای منصفانه و بدون تبعیض رفتار کند، از رویه نادرست تعمیم بیش از حد مفهوم امنیت ملی و سیاسی کردن مسائل اقتصادی جلوگیری کرده و محیطی عادلانه و بدون تبعیض برای فعالیت شرکت های چینی در امریکا و سرمایه گذاری آنها فراهم کند. 

شرکت تلکام چین نیز در این خصوص گفت که دستور کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده برای لغو مجوز بخش ۲۱۴ این شرکت فاقد توجیه است و به حقوق و منافع مشروع آن آسیب وارد می کند.

کد خبر: ۱۱۳٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha