۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
افزایش هزینه‌های دولت بدون رونق تولید، تورم می‌آفریند
نماینده مردم تبریز در گفتگو با بازار:

افزایش هزینه‌های دولت بدون رونق تولید، تورم می‌آفریند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: وقتی دولت تولیدی ندارد و نمی تواند صادر کند، از سوی دیگر اگر هزینه‌هایش هم افزایش یابد، حتماً این فرآیند تورم زا خواهد شد.

مسعود پزشکیان در گفتگو با بازار، با بیان اینکه برخی مصوبات مجلس هزینه‌های دولت را به شدت افزایش می‌دهد، گفت: این به این معناست که این سیاست گذاری تورم را افزایش داده و به گرانی ها دامن خواهد زد و در نتیجه پول ملی بی ارزش تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما نمی توانیم برای رفع مشکلات معجزه کنیم، بیان داشت: دولت باید به رونق تولید کمک کند تا تولید افزایش پیدا کند و نهایتا بتواند جوابگوی افزایش در زمینه پرداختی ها باشد.

پزشکیان تصریح کرد:  وقتی دولت تولیدی ندارد و نمی تواند صادر کند، از سوی دیگر اگر هزینه‌هایش هم افزایش یابد، حتماً این فرآیند تورم زا خواهد شد.

 نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما ظاهراً به گروه و قشری می‌گوییم که می کوشیم حقوق شما را افزایش دهیم، تاکید کرد: معنای این حرف این است که ارزش آن پول برای همه کاهش پیدا خواهد کرد و دود این کاهش به چشم قشر کمتر برخوردار می رود.

پزشکیان با اشاره به تصویب طرح تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار بیان داشت: برخی اذعان داشتند که به واسطه این طرح  اشتغالزایی خواهد شد لذا باید گفت هم اکنون افرادی که دفاتر ثبت دارند و یا در این بخش کار می‌کنند زندگی شان نمی چرخد حالا اگر تعداد دفاتر بیشتر شود حتماً درآمد هم کمتر خواهد شد؛ یعنی این قشر هم بی کار خواهند ماند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: اگر به این شکل حرکت کنیم روز به روز تورم در کشور بیشتر خواهد شد و مشکلات مردم افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر: ۱۱۳٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha