۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲
زمین رایگان یا با قیمت کارشناسی شده، به چه کسانی تعلق می گیرد؟/ تولید سالانه ۲۰ هزار واحد در اردبیل
در گفتگو با بازار مطرح شد

زمین رایگان یا با قیمت کارشناسی شده، به چه کسانی تعلق می گیرد؟/ تولید سالانه ۲۰ هزار واحد در اردبیل

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در قالب طرح جهش تولید مسکن قرار است سالانه ۲۰ هزار واحد مسکن در استان اردبیل تولید و تحویل متقاضیان شود.

محبوب حیدری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما در سال‌های گذشته موفق شدیم پرونده مسکن مهر را با احداث و تحویل ۴۲ هزار واحد به متقاضیان ببندیم و در حال حاضر طرح اقدام ملی مسکن در استان اردبیل به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: یک‌هزار واحد عملیات اجرایی این طرح از سال گذشته شروع شده که در مناطق مختلف استان اردبیل اجرای این طرح را شاهد هستیم.

حیدری افزود: در سفر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی ساخت ۴ هزار واحد مسکن کلنگ‌زنی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ واحد از این تعداد در اردبیل و یک‌هزار و ۲۰۰ واحد نیز در شهرستان‌های مختلف اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

سهمیه سالانه استان اردبیل در طرح ساخت مسکن ۲۰ هزار واحد است
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل برنامه دولت سیزدهم را در قالب طرح جهش تولید مسکن یادآور شد و اضافه کرد: سهمیه سالانه استان اردبیل در این طرح ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن است که ما در سفر رئیس جمهور احداث ۴ هزار واحد را شروع  و قرار است ۱۶ هزار واحد نیز با تأمین زمین به زودی آغاز شود.

وی با بیان اینکه ما در استان اردبیل زمین دولتی برای اجرای این طرح‌ها را در اختیار نداریم، بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا از طرق مختلف اعم از زمین‌های دولتی، توافق، خرید و یا الحاق زمین مورد نیاز را برای احداث سالانه ۲۰ هزار واحد مسکن در استان اردبیل تأمین کنیم.

حیدری تاکید وزیر راه و شهرسازی را بر پیگیری و اجرای طرح جهش تولید مسکن یادآور شد و ادامه داد: بیشترین تمرکز وزارت راه و شهرسازی در این حوزه است که قطعا ما نیز پیگیری های لازم را در این بخش انجام می دهیم تا دغدغه افراد فاقد سرپناه برطرف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما موظف هستیم زمین مورد نیاز را برای اجرای طرح جهش تولید مسکن سالانه ۲۰ هزار واحد تأمین کنیم که در مدت چهار سال ۸۰ هزار واحد مسکن در استان اردبیل احداث و تحویل متقاضیان خواهد شد.

حیدری همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها را در تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت این واحدها یادآور شد و تصریح کرد: برنامه‌ریزی ها و هدف‌گذاری ها در این بخش با تلاش مجموعه راه و شهرسازی و مسئولان استانی به انجام رسیده است.

۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در حال احداث است
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به فعالیت‌های حوزه راه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در حال احداث است و ۱۸۵ کیلومتر نیز بهره‌برداری از بزرگراه‌ها در سطح استان انجام می شود.

وی در ادامه افزود: برای توسعه بزرگراه‌های استان ما به پنج هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم که بخشی از این منابع از طریق ماده ۵۶ و فاینانس بانکی تأمین شده و یا در مرحله عقد قرارداد نهایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نمونه تأمین اعتبار از محل فاینانس را ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار با همکاری بانک صادرات برای محور اردبیل – سرچم، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای محور سربند به مشگین‌شهر از طریق بانک ملت و ۲۰۰ میلیارد تومان فاینانس از طریق بانک مسکن برای کلور – درام اعلام کرد و ادامه داد: در کنار این منابع ما باید از ردیف اعتبارات ملی نیز در تکمیل طرح‌های بزرگراهی استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما به دنبال آن هستیم تا با فروش زمین دولتی ۷۰۰ میلیارد تومان به طرح توسعه بزرگراه‌های استان کمک کنیم و پیشنهاد ما در سفر رئیس جمهور تزریق ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار ردیف ملی بود تا ۱۰۰ کیلومتر از بزرگراه‌های در حال احداث را تا پایان امسال تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

حیدری اضافه کرد: برای تکمیل ۵۵ کیلومتر بزرگراه به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که قطعا تا آخر آذرماه می توانیم این طرح توسعه‌ای بزرگراه‌ها را به سرانجام برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: توسعه طرح‌های بزرگراهی نه تنها در کاهش زمان سفر و حضور گردشگران مؤثر خواهد بود بلکه به کاهش تلفات جاده‌ای و تقویت نظام سرمایه‌گذاری در استان نیز توسط بخش خصوصی کمک خواهد کرد.

حیدری به نشست‌های کارشناسی در وزارت راه و شهرسازی، نهاد ریاست جمهوری، استانداری و سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم تا پایان امسال ۱۵۰ میلیارد تومان از این منابع در اختیار استان قرار گیرد تا بخشی از طرح‌های توسعه‌ای به سرانجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حوزه بازآفرینی شهری ۴۸ میلیارد تومان اعتبار از محل فروش زمین‌ها توسط سازمان بازآفرینی شهری مجوز جذب اعتبار گرفتیم که مراحل نهایی آن در حال طی شدن است.

هیچ محدودیتی در تأمین منابع مالی نوسازی بافت فرسوده وجود ندارد
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: ۱۵ میلیارد تومان از ردیف بازآفرینی و ۱۲ میلیارد تومان نیز در بحث تأمین قیر قرار است به استان اختصاص پیدا کند که در مجموع با اختصاص این منابع که ۷۵ میلیارد تومان خواهد بود، ما می توانیم در حوزه بازآفرینی شهری طرح‌های مصوب را عملیاتی کنیم.

وی به نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: هیچ محدودیتی در تأمین منابع مالی برای این پروژه وجود ندارد و بانک عامل نیز اعلام آمادگی کرده تا تسهیلات مورد نیاز را به هر اندازه‌ ای که متقاضی وجود داشته باشد، پرداخت کند.

حیدری در مورد پرداخت تسهیلات بانکی برای طرح های جهش تولید مسکن افزود: با اعلام مسئولان کشوری قرار است بانک مسکن ۲۵۰ میلیون تومان به هر واحد تسهیلات پرداخت کند که این رقم تا ۴۰۰ میلیارد تومان نیز قابل افزایش است که با ابلاغ مصوبه بانک مسکن آمادگی پرداخت این منابع را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به فعالیت‌های حوزه املاک نیز اشاره کرد و ادامه داد: در بحث املاک ساخت بناهای اداری، بیمارستان‌ها، مساجد، مصلاها و مدرسه‌ها با تأمین زمین رایگان برای متقاضیان انجام می شود و در سطح استان تاکنون هیچ مشکلی در تأمین زمین، احداث این مجموعه‌های اداری و یا عمومی وجود نداشته است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار ساختمان‌های دولتی، برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و طرح‌های گردشگری نیز به قیمت کارشناسی زمین تأمین و در اختیار آنها قرار می گیرد.

پیمانکاران با عشق و علاقه جهادی تلاش می کنند
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد مطالبات پیمانکاران در پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی اضافه کرد: پیمانکاران فعال استان به رغم بدهی اداره کل به آنها با عشق و علاقه و نگاه جهادی تلاش می کنند که ما قدردان این همت و همراهی صمیمانه آنها هستیم.

وی بیان کرد: در کنار این تلاش‌های مجاهدانه ما در توسعه بزرگراه‌ها ۳۵۰ میلیارد تومان، در حوزه راه روستایی ۵۰ میلیارد تومان و ساختمان‌های دولتی نیز ۱۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم.

حیدری در تشریح ابعاد سفر وزیر راه و شهرسازی به استان نیز ادامه داد: در این سفر در بخش مسکن بازدید و کلنگ‌زنی چهار هزار واحد طرح جهش تولید مسکن در استان انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بازدید از محور اردبیل – سرچم، بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده، تونل حیران و راه‌های طرفین آن و تقاطع غیرهمسطح نمین را از دیگر بازدیدهای وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل اعلام کرد.

کد خبر: ۱۱۳٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha