۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
آبزی پروران مازندران با نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند
یک فعال حوزه آبزی پروری در مازندران:

آبزی پروران مازندران با نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند

ساری- جعفری، یک فعال حوزه آبزی پروری و پرورش ماهی در مازندران با اشاره به اینکه با نیمی از ظرفیت فعالیت داریم، گفت: پرورش دهندگان و آبزی پروران برای فروش محصولات با چالش روبرو هستند.

محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به دغدغه فروش تولیدات و محصولات اظهار داشت: در حال حاضر تولیدکنندگان برای فروش محصولات دچار چالش هستند و باید زنجیره ای برای صادرات محصولات تامین و فراهم شود.

وی با بیان اینکه صادرات آبزیان از جمله قزل آلا می تواند بازاپسندی خوبی داشته باشد، تحقق این هدف را در ارزآوری مهم دانست و گفت: در حال حاضر ظرفیت پرورش ماهی قزل آلا در استان ۱۵ هزار تن است و با صادرات ظرفیت آن دو برابر می شود.

وی با عنوان اینکه به دلیل مشکلات فروش، بسیاری از پرورش دهندگان قزل آلا با ظرفیت پایین فعالیت می کنند، افزود: مازندران برای تولید انواع آبزیان از جمله قزل آلا ظرفیت و استعدادهای خوبی برخوردار است.

این فعال آبزی پروری یادآور شد: تولیدکنندگان به حمایت مسئولان نیاز دارند و باید راه های صادراتی و فروش محصولات باز شود تا ظرفیت تولید واحدهای آبزی پروری افزایش یابد.

وی مشکلات موجود در بازار فروش و فعالیت با ظرفیت پایین توان و انگیزه تولیدکنندگان را برای تولید کاسته است و امیدواریم برنامه جامعی برای برون رفت از مشکلات طراحی و تدوین شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha