۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
کتاب‌های کمک درسی، تحمیل هزینه مازاد به خانواده‌ها
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد

کتاب‌های کمک درسی، تحمیل هزینه مازاد به خانواده‌ها

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کتاب‌های کمک درسی، هزینه‌هایی مازاد به خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

به گزارش بازار، سید محمد مولوی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصادی و در ایام کرونایی خانواده‌ها مجبور به صرف هزینه‌های مضاعف برای آموزش فرزندان خود هستند، گفت: وزارت آموزش و پرورش چندین بار اعلام کرده است که اجباری در استفاده از کتاب‌های کمک درسی وجود ندارد.

وی گفت: بنابراین به عنوان یک مطالبه از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم که به طور جدی وارد این قضیه شود و به تحمیل هزینه‌های اضافه به خانواده‌ها پایان دهد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: اصل تدریس براساس کتب درسی است و بهترین کسی که می‌تواند در این باره کمک کند معلم کلاس است.

وی با اشاره به تاکید قانون اساسی بر رایگان بودن آموزش عمومی گفت: حتی برای دروه‌های ابتدایی و متوسطه ما می‌توانستیم کتب درسی را به طور رایگان در اختیار دانش آموزش قرار دهیم.

مولوی افزود: الان نه تنها این اتفاق نیفتاده است بلکه کتب متعددی با هدف ایجاد رقابت کاذب به دانش آموزان معرفی می‌شود.

وی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیری و از وزیر جدید آموزش و پرورش خواسته خواهد شد تا برای حل آن ورود پیدا کند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه مجلس برای حذف کنکور گفت: امیدواریم با اجرای این مصوبه هزینه‌های کنکور و موسسات آموزشی که برای رقابت به خانواده‌ها تحمیل می‌شود، پایان یابد.

کد خبر: ۱۱۳٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha