۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
نسبتی بین درآمد تامین اجتماعی و کیفیت خدماتش وجود ندارد| وعده وزیر به مجلس برای ساماندهی سازمان
انتقاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از انحصار بیمه ای

نسبتی بین درآمد تامین اجتماعی و کیفیت خدماتش وجود ندارد| وعده وزیر به مجلس برای ساماندهی سازمان

مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نسبتی بین کیفیت خدماتی که از سوی بیمه تامین اجتماعی ارائه می شود با درآمدهای این سازمان وجود ندارد و این نسبت روشن نیست.

 مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اشکالات و ایرادات بیمه تامین اجتماعی گفت: نسبتی بین کیفیت خدماتی که از سوی بیمه تامین اجتماعی ارائه می شود با درآمدهای این سازمان وجود ندارد و این نسبت روشن نیست.

وی با بیان اینکه کیفیت خدمات درمانی و درآمدهای اخذ شده سازمان تامین اجتماعی نیازمند بازنگری است، اظهار داشت: در مقطعی که آقای دکتر عبدالملکی برای رای اعتماد به مجلس آمدند ما موضوع وضعیت صندوق‌ها و پایداری آنها را با وی در میان گذاشتیم و تاکید کردیم که این موارد از جمله دغدغه‌های مهم نمایندگان است.

طغیانی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۲ وظیفه تامین مستمری بازنشستگان و ارائه خدمات درمانی در حد و شأن مردم را دارد، تصریح کرد: در این جلسات به آقای عبدالملکی گفتیم که داشتن دفترچه بیمه تامین اجتماعی با نداشتن آن تفاوتی نکرده است و عملاً افراد نیازمند بیمه های تکمیلی سنگین هستند.

مسئولین برای تغییرات بیمه‌ای از مجلس فرصت خواستند؛ بالاخره چند ماهی جا دارد در این بخش صبر و حوصله داشته باشیم، همچنین ما در این بخش از مسئولین برنامه خواستیم و قرار است برنامه مفصلی در این زمینه به مجلس ارائه دهند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: متاسفانه بخش‌هایی از داروها و موارد مورد نیاز مردم و بیماران شان خارج از بیمه‌های تامین اجتماعی است و این مسئله باید سر و سامان پیدا کند.

طغیانی با بیان اینکه مسئولین برای تغییرات بیمه‌ای از مجلس فرصت خواستند، اظهار داشت: بالاخره چند ماهی جا دارد در این بخش صبر و حوصله داشته باشیم، همچنین ما در این بخش از مسئولین برنامه خواستیم و قرار است برنامه مفصلی در این زمینه به مجلس ارائه دهند.

حتماً باید انحصار بیمه تامین اجتماعی شکسته شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: حتماً باید انحصار بیمه تامین اجتماعی شکسته شود  البته این مسئله یک ایده است؛ لذا از جهت علمی صندوق های بیمه ای هر چقدر بزرگتر باشند کمتر ورشکست می شوند، اما باید رقابت‌پذیری در بیمه‌ها مدنظر قرار گیرد و حل این مسئله در توان حاکمیت است.

وی تاکید کرد: ما هم به این مسئله نقد داریم چرا که ممکن است فردی صندوق تامین اجتماعی را برای دریافت خدمات بیمه ای انتخاب نکند؛ این درست نیست که یا تأمین اجتماعی باشد و یا هیچ بیمه ای.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: متاسفانه بیمه تامین اجتماعی انحصاری شده است؛ هم برای کارگر هم برای کارفرما.

کد خبر: ۱۱۳٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha