۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
هلدینگ کشاورزی در زنجان تشکیل شود
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

هلدینگ کشاورزی در زنجان تشکیل شود

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه استان نیازمند هلدینگ کشاورزی است، گفت: در این زمینه بخش خصوصی با حمایت دولت می‌تواند فعالیت خوبی داشته باشد.

علی یگانه فرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۶۸ نوع محصول زراعی و ۲۱ نوع محصول باغی و تعداد زیادی از محصولات گیاهی در زنجان تولید می‌شود، گفت: تولید برخی از محصولات چون سیر و زیتون در استان ما یک ظرفیت است اما استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه همدان در بحث تولید سیر شهرک تخصصی ایجاد کرده و اصلاح کشت آن را پیگیری کرده  است،اظهار کرد: ما نیز برای صادرات سیر استان باید در مسیر اصلاح کشت آن و تولید بازار پسند حرکت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: کتاب توانمندی تولیدی و صادراتی محصولات کشاورزی استان با همکاری جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی تدوین شده و عمده مشکل ما نبود پایانه صادراتی محصولات کشاورزی است.

یگانه فرد ابراز داشت: باید اصلاح کشت محصول بر اساس نیاز مشتری تولید و سپس پایانه صادراتی با حضور شرکت‌های مدیریت صادرات برای تکمیل زنجیره بخش کشاورزی صورت گیرد که در انبار و سردخانه سورت و بسته بندی شود.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های تولیدی و صنایع تبدیلی همچون بحث ورود گندم به استان و تبدیل آن به آرد و صادرات، گفت: ظرفیت‌های ما زیاد است اما استفاده لازم از آن نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه در صورت تشکیل شرکت هلدینگ حوزه کشاورزی عمده مشکلات در این حوزه حل خواهد شد، اظهار کرد: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیز تاثیر بسزایی در حل مشکلات این حوزه به دنبال خواهد داشت.

یگانه فرد با بیان اینکه از سال گذشته نقشه راه تجارت خارجی استان به همت اتاق تدوین شده و چندین جلسه شورا به موضوع محصولات بخش کشاورزی اختصاص داشته است، تصریح کرد: در استان زنجان شرکت بزرگ مدیریت صادرات وجود ندارد و هلدینگ کشاورزی باید شکل بگیرد که در این زمینه بخش خصوصی با حمایت دولت می‌تواند ورود کرده و زیرساخت‌ها باید در این زمینه آماده شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha