۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
لزوم انعقاد قراردادهای همکاری میان تهران و پکن| روابط راهبردی ۲ کشور سبب رشد اقتصادی می‌شود
سخنگوی هیات رییسه مجلس مطرح کرد

لزوم انعقاد قراردادهای همکاری میان تهران و پکن| روابط راهبردی ۲ کشور سبب رشد اقتصادی می‌شود

موسوی، سخنگوی هیات رییسه مجلس اعتقاد دارد پکن دارای اقتصاد رو به رشد بوده و مستقل از سیاست های غربی ها خصوصا آمریکا است لذا می تواند یکی از کشورهای هدف برای ارتقاء تعامل با جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدنظام الدین موسوی، با اشاره به اینکه فصل جدیدی در روابط ایران و چین با اجرایی شدن برنامه ۲۵ ساله آغاز می‌شود، گفت: پکن دارای اقتصاد رو به رشد بوده و مستقل از سیاست های غربی ها خصوصا آمریکا است لذا می تواند یکی از کشورهای هدف برای ارتقاء تعامل با جمهوری اسلامی باشد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباط ایران با کشورهای شرقی و آسیایی دارای اهمیت دوچندان است، اظهار کرد: بر همین اساس موضوع همکاری راهبردی میان تهران و پکن مطرح شده که باید در قالب معاهدات و قراردادهای مشخصی تببین شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت سیزدهم نگاه کلانی به شرق در عرصه دیپلماسی دارد، از این رو ارتقاء همکاری دوجانبه میان ایران و چین میسر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه موضوع جاده ابریشم همواره از گذشته مطرح بوده و چین و ایران نیز بخش عمده ای از این مسیر تجاری را شکل می دادند، افزود: با توجه به دارا بودن چین از جمعیت زیاد، می تواند بازار خوبی برای صادرات محصولات ایرانی باشد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع چینی بخش بزرگی از بازار دنیا را دردست دارند، خاطرنشان کرد: بنابراین تعامل اقتصادی با این کشور می تواند به حوزه اقتصادی کشورمان کمک شایانی کند.

کد خبر: ۱۱۳٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha