۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
طلا بالاترین رشد هفتگی از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ را تجربه کرد
رشد قیمت هر اونس طلا جهانی؛

طلا بالاترین رشد هفتگی از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ را تجربه کرد

قیمت طلا روز جمعه به دلیل احتیاط معامله گران در معاملات پایان هفته شاهد کاهش بود اما به دلیل افزایش اشتهای سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بازار طلا از بیم تبعات اقتصادی ویروس کرونا فلز زرد بیشترین رشد قیمت هفتگی از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ را تجربه کرد.

به گزارش بازار قیمت طلا روز جمعه به دلیل احتیاط معامله گران در معاملات پایان هفته شاهد کاهش بود اما به دلیل افزایش اشتهای سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بازار طلا از بیم تبعات اقتصادی ویروس کرونا فلز زرد بیشترین رشد قیمت هفتگی از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ را تجربه کرد.

قیمت پلاتین و پالادیوم هم به دلیل نگرانی ها از کمبود عرضه ناشی از قرنطینه در آفریقای جنوبی، یکی از تولیدکنندگان عمده این دو فلز گرانبها، در مسیر ثبت بالاترین رشد قیمت هفتگی خود قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۱۶۲۸ دلار و ۱۶ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۱۶۵۴ دلار و ۱۰ سنت رسید. 

فیل استریبل، تحلیلگر ارشد بازار طلا در موسسه بلو لاین فیوچرز در شیکاگو گفت: «افت شاخص ها در بورس آمریکا بر بازار همه انواع دارایی ها سایه افکنده و موجب شده تا سرمایه گذاران بازار فلزات گرانبها برای جبران زیان های به بار آمده در بازارهای بورس اقدام به نقد کردن دارایی های خود کنند.»

ارزش سهام در بازار بورس وال استریت روز جمعه به دلیل نگرانی از تبعات اقتصادی ویروس کرونا شاهد کاهش. بود.

باب هابرکورن تحلیلگر بازار طلا گفت: «نوسانات قیمت طلا به بازار بورس گره خورده است.» قیمت طلا در هفته گذشته تحت تاثیر جهش بی سابقه درخواست ها برای برقراری مستمری بیکاری در آمریکا و اقدامات محرک اقتصادی بی سابقه فدرال رزرو شاهد افزایش بیش از ۸ درصدی بود.

در عین حال مجلس نمایندگان آمریکا بسته محرک اقتصادی ۲.۲ تریلیون دلاری را برای حمایت از اقتصاد بحران زده این کشور به تصویب رساند.

سوکی کوپر تحلیلگر بانک استاندارد چارترد در یادداشتی نوشت: «بازار به دنبال ارزیابی تاثیر قرنطینه های انجام شده و تعطیلی کسب و کارها بر اقتصاد است... با توجه به پیش بینی اتخاذ اقدامات محرک اقتصادی بیشتر و انتشار آمارهای ضعیف در روزهای آینده قیمت طلا رشد بیشتری را شاهد بوده است.» وی پیش بینی کرد که در سه ماهه دوم سال متوسط قیمت طلا به ۱۷۲۵ دلار برسد.

کد خبر: ۱۱٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha