۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
هتل ۵ ستاره ایلام نیازمند سرمایه گذار/ وقتی مشوق های سرمایه گذاری وجود ندارد
بازار گزارش می دهد؛

هتل ۵ ستاره ایلام نیازمند سرمایه گذار/ وقتی مشوق های سرمایه گذاری وجود ندارد

ایلام - سالهاست ایلام از نبود هتل پنج ستاره رنج می برد، در سال های اخیر قرار بود یک هتل پنج ستاره در استان ساخته شود ولی نبود سرمایه گذار باعث شده این مهم در استان هنوز محقق نشود.

خبرگزاری بازار-گروه استان ها:  استان ایلام در غرب ایران از مناطق کمتر توسعه یافته کشور است که بخش مهمی از محرومیت این استان نشات گرفت از عدم سرمایه گذاری بر روی ظرفیت های استان است.

بدون شک بخش گردشگری از ظرفیت های مهم استان ایلام است، در کنار مزیت گردشگری تردد سالانه پنج میلیون زائر ایرانی و عراق به واسطه مرز مهران، زمینه را برای ساخت هتل های استاندارد و با کیفیت در استان فراهم کرده است.

متاسفانه هم اکنون استان از نبود مراکز اقامتی مناسب از جمله هتل مناسب رنج می برد، در سال های گذشته چند سرمایه گذار برای اجرای طرح هتل پنج ستاره وارد مذاکره شدند ولی هنوز این مهم در استان محقق نشده است.

مشوق های سرمایه گذاری وجود ندارد

یک کارشناس مسائل اقتصادی در استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: متاسفانه نبود مشوق لازم مثل آب، برق رایگان و زمین با قیمت ارزان باعث عدم سرمایه گذاری در بخش هتل سازی در استان شده است.

علیرضا پور احمد عنوان کرد: برای ساخت هتل ۵ ستاره قطعا باید مشوق هایی برای سرمایه گذار در نظر گرفت، متاسفانه نه تنها این مهم در استان محقق نشده بلکه یکی از سرمایه گذاران به دلیل قیمت بالای زمین حاضر به اجرای طرح نشد.

وی بیان داشت: متاسفانه بسیاری از ظرفیت های گردشگری استان به دلیل نبود هتل ۵ ستاره برای اقامت گردشکران خارجی و داخلی مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه هرچند مراکز بومی و محلی مثل بوم گردها در استان توسعه یافته است، اما تعدادی از گردشگران هم متمایل به اقامت در هتل های با کیفیت هستند، گفت: برای ساخت هتل ۵ ستاره باید امکانات و مشوق های خوبی برای سرمایه گذران در استان در نظرگرفت.

تلاش برای جذب سرمایه گذار

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت های مهم گردشگری و مرز مهران در استان برای جذب گردشگر، گفت: استان ایلام دارای یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و بیش از صدها اثر طبیعی است.

عبدالمالک شنبه زاده تصریح کرد: وجود آثاری مثل تنگه کافرین در شهرستان بدره و دره ویژدرون در سد ایلام باعث جذب گردشگران خارجی به استان نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت هتل پنج ستاره در استان ضروری است، گفت: رایزنی های مختلفی با سرمایه گذران و شرکت های سرمایه گذاری صورت گرفته ولی هنوز منجر به نتیجه نشده است.

شنبه زاده عنوان کرد: میراث فرهنگی در کنار تلاش برای جذب سرمایه گذاری برای ساخت هتل پنج ستاره در استان، توسعه توسعه اقامتگاه های بوم گردی را در دستور کار خود قرار داده و خوشبختانه مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد ساخت هتل ۴ ستاره روستای مهدی آباد شهرستان ایلام  با سرمایه گذاری ۷۰میلیارد ریالی با پیشرفت فیزیکی ۵۰درصد در حال انجام است.

توسعه اقامتگاه های بوم گردی

وی به فعالیت ۴۰ خانه بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری جهت اقامت گردشگران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر گسترش اقامتگاه‌های بوم گردی نقش کلیدی و مؤثری در توسعه پایدار طبیعت‌گردی ایفا می‌کند و در زمان کوتاه بسترهای لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را با کیفیت‌های مطلوب فراهم و زمان ماندگاری گردشگران را در روستاها و مناطق نمونه گردشگری ایجاد می‌کند.

شنبه زاده با اشاره ظرفیت های گردشگری سلامت در استان برای جذب گردشگران عراقی، گفت:  موافقت اصولی برای ایجاد هتل بیمارستان در شهر ایلام توسط بخش خصوصی بومی استان در سامانه سرمایه‌گذاری وزارتخانه ثبت شده است.

وی افزود: در راستای تکمیل زنجیره گردشگری سلامت استان و استفاده بهینه از این ظرفیت برای گردشگران و مراجعان از کشور عراق، درخواست تبدیل یکی از بیمارستان های تازه ساخت شهر ایلام  به هتل بیمارستان با سرمایه‌گذاری ۸۰۰میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ثابت ۸۰ نفر ثبت شده است.

استان ایلام با وجود مرز مهران و تردد میلیونی زائران و مسافران و تجار  ایرانی و عراقی نیازمند مراکز اقامتی مناسب از جمله هتل ۵ ستاره است، این مهم البته نیازمند فراهم شدن زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذاران است.

کد خبر: ۱٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha