۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
مدیرکل راه و شهر سازی استان زنجان مطرح کرد:

نبود پارک لجستیکی حلقه مفقوده حمل و نقل ترکیبی در زنجان

زنجان - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: نبود پارک لجستیکی حلقه مفقوده حمل و نقل ترکیبی در استان است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از راه و شهرسازی استان زنجان، مسعود بیات منش، گفت:  استان زنجان از نعمت امکانات ریلی، هوایی و جاده‌ای مناسب به صورت آزادراه، بزرگراه و راه‌های اصلی برخوردار است. 

وی اظهار کرد:  با توجه به تلاش‌های انجام گرفته برای انتقال بار و مسافر از جاده به ریل به لحاظ ایمنی و صرفه جویی در سوخت رشد قابل توجهی داشته به طوری که میانگین کشوری حمل بار با ریل هشت در صد است که زنجان این رتبه را به ۱۳ درصد رسانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: با توجه به ظرفیت حمل و نقلی که در استان به لحاظ استراتژیک وجود دارد، مسئولین تراز اول استان باید پیگیر ایجاد مرکز لجستیک در استان باشند که این امر موجب ایمنی، سهولت و کاهش هزینه در جا به جایی کالا است.

بیات منش گفت: با توجه به تأکید وزارت راه و شهرسازی به حمل و نقل ترکیبی به معنای سرویس دهی به حمل بار و مسافر در استفاده از امکانات جاده‌ای، ریلی و هوایی که باعث ایجاد صرفه جویی در سوخت و نگهداری زیرساخت‌های کشور و ایمنی در جاده‌ها است.

وی ابراز کرد: در زمان استاندار اسبق زنجان با توجه به پیگیری‌های به‌عمل آمده و جا نمایی پارک لجستیکی در شرق شهر زنجان به لحاظ مرکزیت داشتن و دسترسی آسان به آزاد راه، راه آهن و جاده ترانزیت برای ایجاد آنکه حلقه مفقوده این حمل و نقل ترکیبی است مکاتبات فراوانی انجام شده که در صورت تصویب این طرح شمال غرب کشور از این نعمت برخوردار خواهد شد.

بیات منش افزود: زیر ساخت‌هایی این طرح شامل تعریض و ایجاد بزرگراه زنجان - تاکستان، سه راهی سلطانیه – همدان، بناب – منجیل، زنجان – میانه، زنجان - بیجار، زنجان – درام – کلور – خلخال و دو خطه کردن راه آهن شمالغرب و ایجاد خط آهن زنجان کردستان است.

کد خبر: ۱٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha