۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
چالش جدی کمبود گاز در صنعتی‌ترین استان کشور| مسئولان آمار غلط به پایتخت می‌دهند
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

چالش جدی کمبود گاز در صنعتی‌ترین استان کشور| مسئولان آمار غلط به پایتخت می‌دهند

اصفهان - موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان اصفهان گفت: بحران انرژی‌هایی مانند آب و گاز این روزها به چالش جدی در اصفهان تبدیل شده و پیشرفت اقتصادی در همه بخشها به ویژه صنعت را تحت تاثیر قرار داده است.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به معضلات اقتصادی استان اصفهان اظهار داشت: بحران انرژی‌هایی مانند آب و گاز این روزها به چالش جدی اقتصادی در استان اصفهان تبدیل شده و همه بخشها به ویژه صنعت و اقتصاد اصفهان را درگیر کرده است.

وی با اشاره به مشکلات صنایع در ارتباط با تامین گاز بیان کرد: در استان اصفهان ۵۷ میلیون مترمکعب گاز وجود دارد که در حال حاضر ۳۵ میلیون مترمکعب آن در منازل مسکونی و ۲۲ میلیون متر آن در صنایع استفاده می شود.

تعطیلی صنایع اصفهان در پی کمبود گاز در زمستان
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما، به زودی مصرف گاز خانگی در اصفهان به ۵۰ میلیون افزایش می یابد وسهم صنایع از گاز تخصیصی تنها هفت میلیون مترمکعب می‌شود و بدین ترتیب برخی صنایع روبه تعطیلی می روند.

وی اضافه کرد: این روند هم موجب بیکاری کارگران، عدم پرداخت حقوق به آنها  می شود و هم به رشد صنعت و اقتصاد در استان و کشور ضربه می زند.

منابع سبز انرژی در اصفهان مورد بی توجهی قرار گرفته است
موسوی لارگانی با تصریح بر اینکه منابع سبز انرژی در اصفهان مورد بی توجهی قرار گرفته است، بیان کرد: استان اصفهان دیار چهار فصل است و در بسیای از شهرستانهای آن امکان استفاده از انرژی های بادی و خورشیدی وجود دارد که می تواند به رفع مشکل  بحران انرژی تا حدودی کمک کند.

وی اضافه کرد: در این زمینه نیاز به جذب سرمایه گذار جود دارد تا با فراهم سازی تسهیلات لازم به این امر ترغیب شوند اما اکنون استان اصفهان سرمایه گذار گریز شده است و این امر بیشتر به بروکراسی در استان برمی گردد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با تاکید بر اینکه  استان اصفهان تنها در کلانشهر اصفهان خلاصه نمی شود، گفت: یکی از روشهایی که بیشترین آسیب را به استان اصفهان وارد کرده است، ارائه اطلاعات و آمار مغلطه آمیزی است که توسط مدیران استان به کشور مخابره می شود و این امر در تخصیص بودجه اندک به اصفهان تاثیرگذاربوده است.

حیات اصفهان وابسته به زاینده رود است
وی با بیان اینکه در استان اصفهان مناطق محرومی وجود دارد که درهیچ جای کشور مشاهده نمی شود، گفت: موضوع زاینده رود، مهمترین مسئله اصفهان است، اگر موضوع آب این استان رفع شود آمار بیکاری کاهش چشمگیری خواهد یافت چراکه حیات این استان به زاینده رود وابسته است.

موسوی با تاکید بر اینکه نبود جریان زاینده رود این استان را دچار عواقب غیرقابل جبران فرونشست کرده است، گفت: استاندار اصفهان، با روحیه جهادی و انقلابی می تواند منشا اقدامات خیر در این استان شود و لازمه آن داشتن جسارت است چراکه مسئولیت بیش از پنج میلیون نفر را برعهده گرفته است.

کد خبر: ۱۱۲٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha