۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
حمایت ایمیدرو از تجاری سازی ایده‌های ارزش آفرین در حوزه معدن
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد

حمایت ایمیدرو از تجاری سازی ایده‌های ارزش آفرین در حوزه معدن

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: این سازمان از تجاری سازی ایده‌های ارزش آفرین در حوزه معدن و صنایع معدنی حمایت می‌کند تا نیازهای فناورانه در این حوزه رفع شود.

به گزارش بازار، وجیه الله جعفری در حاشیه سومین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی گفت: توسعه فناوری را در معادن و صنایع معدنی با استفاده از ایده‌های جدید و با هدف استفاده بهینه از ذخایر معدنی دنبال می‌کنیم.

وی گفت: حوزه‌های مختلفی در معدن و صنایع معدنی نیازمند نوآوری و فناوری است که از جمله آن باطله‌های معدنی است یعنی برای فناوری باطله‌های معدنی باید فناوری‌های جدید را به کار گرفت.

جعفری افزود: به طور کلی در هر سه حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری در معدن نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید هستیم و از آنجا که صنایع معدنی صنایع آب‌بر هستند ترجیح ما بر این است که از ایده‌های نو برای کاهش مصرف آب در این صنایع حمایت کنیم.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: با اکتشاف‌های جدید انجام شده، ذخایر جدیدی در حوزه سنگ آهن، طلا و مس بدست آمده و به این ترتیب ۷ میلیارد دلار به ارزش ذخایر موجود این معادن اضافه شده است که با استفاده بهتر از فناوری می‌توانیم، ارزش افزوده بالاتری را در این حوزه رقم بزنیم.

جعفری افزود: در دوره نخست جشنواره ایده‌های ارزش آفرین ۱۱۳ ایده به جشنواره ارسال و پذیرش شد که البته به دلیل مشکلات موجود به‌طور جدی پردازش نشد، اما در دوره دوم از ۱۲۳ ایده پذیرش شده ۱۴ ایده انتخاب و در نهایت ۲ ایده تجاری‌سازی شد که یکی از این ایده‌ها در حوزه محیط زیست است.

وی ادامه داد: در این دوره ۱۵۰ ایده ارزش آفرین در حوزه معدن و صنایع معدنی پذیرش شد که از این تعداد ۶۰ ایده توسط هیئت داوران انتخاب شد تا در مسیر حمایت‌های سازمان ایمیدرو قرار گیرد.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha