۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
روند استقرار صنایع در شرق زنجان مطلوب است|نگاه به توسعه همه مناطق
استاندار زنجان:

روند استقرار صنایع در شرق زنجان مطلوب است|نگاه به توسعه همه مناطق

زنجان-استاندار زنجان روند استقرار صنایع در شرق استان زنجان را مطلوب اعلام کرد و گفت: برای مناطق غرب و جنوب غربی استان که دارای معادن هستند، پهنه های اکتشاف نشده ای وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی شامگاه یکشنبه در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران در محل استانداری زنجان،گفت: برای مدیریت مطلوب استان زنجان، از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهم کرد.

وی با بیان اینکه هیچ ابایی از استفاده افراد شایسته ندارم،اظهار کرد: از وجود کسانی استفاده می کنم که شایسته باشند. 

استاندار زنجان با بیان اینکه توجه به اتمام پروژه‌های بزرگ و تاثیرگزار در استان زنجان عامل مهمی در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری است،گفت: برای توسعه صنایع کوچک که خود ثروت ایجاد می کند توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

افشارچی به تبدیل زنجان به مرکز لجستیک شمالغرب کشور اشاره کرد و ابراز داشت: مرکز لجستیک متشکل از خطوط ارتباطی است. 

وی با بیان اینکه یکی از نخستین برنامه ها در استان پیگیری  دو خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین است که موجب کاهش فاصله زمانی سفر بین زنجان به تهران می شود،گفت: تعریض و دو بانده کردن محور کبودرآهنگ- خدابنده – سلطانیه هم به جد پیگیر می شود.

استاندار زنجان به برخی شایعات مطرح شده در خصوص دو تابعیتی بودنش اشاره کرد و گفت: من تابعیت هیچ کشور خارجی را ندارم و از فرزندان من هم تابعیت جایی دیگری را ندارند.

افشارچی تاکید کرد: هدف گذاری در توسعه باید دقیق و عددی باشد، شعار خوب است و مسیر را مشخص می کند ولی نباید نگاه شعاری به هدفها داشت. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی ۶.۵ درصد است،افزود: یکی دیگر از اولویت‌ها در عرصه مدیریت استان اهتمام به عدالت در تقسیم ثروت و توسعه منطقه است. 

استاندار زنجان گفت: نگاه ما به مدیریت مصرف آب و منابع آبی استان نیز در أس امور قرار دارد و نگاه جدی به موضوع مدیریت آب و منابع آبی استان مد نظر است. 

افشارچی بر لزوم تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد و یاد آور شد: این مهم از اهمیت زیادی برای ما برخوردار بوده و این موضوع با ارتباط دادن شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت محقق شده است. 

وی گفت: نگاه به توسعه همه مناطق این استان بر اساس عدالت خواهد بود و  آغاز سفرهای شهرستانی از بخش های جنوب و غرب استان خواهد بود.

استاندار زنجان روند استقرار صنایع در شرق استان زنجان را مطلوب اعلام کرد و گفت: برای مناطق غرب و جنوب غربی استان که دارای معادن هستند، پهنه های اکتشاف نشده ای وجود دارد و توسعه متوازن و براساس ظرفیت های صنعتی و معدنی منطقه صورت خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۱۲٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha