۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
بازار سوریه فرصت خوبی برای افزایش صادرات کالاهای ایرانی و ارزآوری است
نماینده مردم خمین در مجلس:

بازار سوریه فرصت خوبی برای افزایش صادرات کالاهای ایرانی و ارزآوری است

نظری، نماینده مردم خمین در مجلس اعتقاد دارد سطح روابط اقتصادی ایران و سوریه باید همانند روابط سیاسی ارتقاء یابد تا دو کشور بتوانند با همگرایی در جنگ اقتصادی به مقابله با تحریم های آمریکا بپردازند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا نظری، در رابطه با اهمیت افزایش سطح همکاری های مشترک اقتصادی میان ایران و سوریه و بهره گیری از فرصت‌های پساداعش، گفت: دو کشور رابطه سیاسی و دیپلماسی خود با یکدیگر دارند که باید الگوی رابطه اقتصادی و تجاری باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع برای افزایش سطح همکاری های اقتصادی نیاز به اراده سیاسی میان دو کشور است که این امر وجود دارد از این رو برای تحقق این مهم نیاز به پیگیری جدی از سوی دستگاه های ذیربط است.

وی ادامه داد: کشورهای محور مقاومت با اقدامات نظامی ایالات متحده در منطقه مانند حمایت از تروریست های داعش مواجه شدند و همه آنها را نقش برآب کردند از این رو اکنون نیز می توانند با همگرایی در جنگ اقتصادی با تحریم ها مقابله کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بازار سوریه از فرصت های اقتصادی زیادی برخوردار است، افزود: بر این اساس می توان اذعان کرد با توجه به کیفیت کالاهای تولید ایران، موقعیت خوبی برای افزایش صادرات و ارزآوری وجود دارد.

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد تفاهم هایی میان ایران و سوریه در حوزه اقتصادی انعقاد شده اما در مرجله اجرا به نتیجه مطلوب نرسیده است از این رو وزارت امور خارج باید تلاش کند با همکاری بخش خصوصی این موارد محقق شود تا شاهد توسعه اقتصادی هر دو کشور باشیم.

کد خبر: ۱۱۲٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha