۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
درآمدهای صندوق بازنشستگی جوابگوی پرداخت حقوق تامین اجتماعی و کشوری نیست
سخنگوی کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس:

درآمدهای صندوق بازنشستگی جوابگوی پرداخت حقوق تامین اجتماعی و کشوری نیست

مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: این کمیسیون در نشست امروز خود با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی برنامه‌ها و وضعیت اعتبارات این وزارتخانه را بررسی کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود گفت: عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه رئیس سازمان تامین اجتماعی و رئیس سازمان بازنشستگی کشوری در نشست امروز این کمیسیون حضور یافتند و در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌ها و وضعیت اعتبارات این وزارتخانه گزارشی را ارائه کردند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تصریح کرد: براساس گزارش‌هایی که روسای این دو سازمان مطرح کردند، در پرداخت حقوق به بازنشستگان دچار مشکل هستند و درآمدهای صندوق از طریق بیمه پردازان جوابگوی پرداخت حقوق و پاداش بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری نیست.

مفتح اظهار کرد: اعضای کمیسیون در ادامه نشست نقطه نظرات خود را که بیشتر در خصوص وضعیت صندوق‌های بازنشستگی، ایجاد اشتغال در استان‌های محروم، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی، شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و ...مطرح کردند.

وی تاکید کرد: عبدالملکی در این جلسه در مورد استفاده از تجربه بسیاری از کشورها برای انجام اصلاحات پارامتریک در صندوق های بازنشستگی یعنی تغییر سن بازنشستگی و مدت زمان اشتغال یک فرد توضیحاتی را ارائه و اعلام کرد، با توجه به اینکه وظیفه حاکمیت در کنار ایجاد امنیت و آموزش، سلامت نیز هست افراد ذی نفع سازمان تامین اجتماعی اگرچه درصدی را برای درمان پرداخت می کنند اما پیشنهاد بازنگری در این موضوع داده شده تا در صورت وارد شدن بار زیادی به سازمان تامین اجتماعی برای درمان، این موضوع اصلاح شود.

کد خبر: ۱۱۲٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha