۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
توضیحات شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در مورد وضعیت آب روستای «دستگرد درگاز»

توضیحات شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در مورد وضعیت آب روستای «دستگرد درگاز»

هرمزگان- شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در مورد وضعیت آب روستای «دستگرد درگاز» از توابع بخش گوهران شهرستان بشاگرد توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، چندی پیش کلیپی در فضای مجازی پخش شد که نشان می داد در بازدید استاندار هرمزگان از روستای «دستگرد درگاز» شهرستان بشاگرد مردم در خصوص آلوده بودن آب آشامیدنی این روستا گلایه هایی را مطرح می کردند.

شرکت آب و فاضلاب هرمزگان  در این خصوص توضیحاتی داده است؛ روستای «دستگرد درگاز» با جمعیت ۵۳۴ نفر از توابع بخش گوهران شهرستان بشاگرد بوده که جزو روستاهای بهره مند از مجتمع سهران است که شرکت آب و فاضلاب استان برای تامین آب شرب این روستا نسبت به احداث یک باب ایستگاه پمپاژ، یک باب مخزن ذخیره به حجم ۲۰۰ مترمکعب و خط انتقال به طول ۱۳ کیلومتر اقدام کرده است. در حال حاضر عملیات احداث مخزن ذخیره آب و لوله گذاری خط انتقال به اتمام رسیده و پروژه احداث ایستگاه پمپاژ با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.  

همچنین با توجه به عدم بارندگی ها و استمرار خشکسالی ها در سال های اخیر، آب و فاضلاب هرمزگان با هدف تامین آب شرب فعلی این روستا و گذر از بحران و تنش ناشی از بی آبی، از ابتدای خرداد ماه سال جاری اقدام به احداث یک باب ایستگاه پمپاژ موقت حد فاصل روستای کارگنجی و دستگرد درگاز متشکل از یک مخزن پلی اتیلن ۱۰  مترمکعبی، یک دستگاه الکتروپمپ ۱۱ انتقال آب به مخزن و شبکه توزیع قدیمی روستا نموده است.

لازم به ذکر است، تا زمان اتمام پروژه اصلی و تامین منابع آبی پایدار در روستای «دستگرد درگاز»، آبرسانی به مشترکان این روستا از طریق شبکه توزیع و به صورت یک روز در میان  صورت می‌گیرد و چاهک های آبی اشاره شده در کلیپ منتشره نیز متعلق به شرکت آب و فاضلاب نمی‌باشد.

شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ضمن عذرخواهی از مردم صبور «دستگرد درگاز»، عنوان داشت: این شرکت اطمینان می دهد تمام تلاش و توان خود را در جهت تامین آب شرب مورد نیاز مردم به کار گیرد.
 

کد خبر: ۱۱۲٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha