۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
از تمام منابع انرژی تجدیدپذیر برای استخراج بیت کوین استفاده خواهیم کرد
دولت السالوادور:

از تمام منابع انرژی تجدیدپذیر برای استخراج بیت کوین استفاده خواهیم کرد

دولت السالوادور از تصمیم خود برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه های استخراج بیت کوین با استفاده از تمامی منابع انرژی تجدیدپذیر موجود در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار، دولت السالوادور که نخستین کشور پذیرنده رسمی بیت کوین به عنوان ارز رسمی در جهان محسوب می شود، از طرح های بلند پروازانه خود برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه های استخراج این ارز دیجیتال محبوب با استفاده از انواع منابع انرژی های تجدید پذیر خبر داد. 

بر اساس این گزارش، السالوادور که ماه گذشته از تصمیم خود برای استفاده از انرژی گرمایی آتشفشان های موجود در این کشور برای تامین برق مورد نیاز استخراج بیت کوین خبر داده بود، اکنون اعلام کرده که برای توسعه این روند، به سراغ توربین های آبی و بادی نیز خواهد رفت. 

رئیس کمیسیون برق آبی السالوادور طی سخنانی از تصمیم این کشور برای استفاده از برق آبی در راستای تامین انرژی مورد نیاز ماینرها خبر داده و تاکید کرد که دولت این کشور قصد دارد از تمامی انرژی های تجدیدپذیر برای استخراج بیت کوین استفاده نماید. 

«دنیل آلوارز» که مدیرعامل شرکت دولتی برق آبی «لامپا ریور» را نیز بر عهده دارد، طی سخنانی گفت: منابع انرژی در اینجا بی پایان است و همه چیز تنها به نیروی اراده بستگی دارد. ما تمامی ابزارها و توانایی آغاز این پروژه ها را داریم. 

لازم به ذکر است نخستین نیروگاه گرمایشی السالوادور با ظرفیت ۱۰۲ مگاوات که در دهانه آتشفشان «تکاپا» در شرق این کشور ساخته شده، ماه گذشته راه اندازی شد و قرار است تا سال آینده نیز دستکم ۵ مگاوات دیگر به ظرفیت تولید برق آن افزوده شود. در حال حاضر، ۱.۵ مگاوات از برق تولیدی این نیروگاه به استخراج بیت کوین تخصیص یافته است. 

لازم به ذکر است، با افزایش قیمت بیت کوین طی روزهای گذشته، اکنون آمارها حاکی از علاقمندی مردم این کشور به تبدیل دلارهای خود به این ارز دیجیتال در جهت کسب سود بیشتر است. 

در همین راستا، «نایب بوکله» رئیس جمهور السالوادور و حامی اصلی فعالیت بیت کوین در این کشور، با استقابل از این رویکرد جدید مردم کشورش در قبال بیت کوین، طی پیامی توئیتری نوشت که مردم السالوادور در حال خرج کردن دلارهای خود برای خرید بیت کوین و انتقال آن به کیف پولهای خود از طریق خودپرداز «چیوو» هستند. 

چیوو خودپردازی ویژه استفاده تمام مردم السالوادور است که اقدام به تبدیل بیت کوین و دلار آمریکا به یکدیگر می کند. 

رئیس جمهور السالوادور می گوید اکنون، خودپردازهای چیوو طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۲۴۰۷۶ تراکنش را به ثبت رسانده اند که در تاریخ این کشور و البته بسیاری از کشورهای دیگر بی سابقه بوده است.

کد خبر: ۱۱۲٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha