۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
حرفه ای ترین متن خوان به بازار آمد| کمک بزرگ هوش مصنوعی به علم آموزی

حرفه ای ترین متن خوان به بازار آمد| کمک بزرگ هوش مصنوعی به علم آموزی

شرکت «اور کم» (OrCam) به تازگی از محصول جدید خود که یک متن خوان حرفه ای محسوب می شود رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار، شرکت «اور کم» (OrCam) به تازگی از محصول جدید خود که یک متن خوان حرفه ای محسوب می شود رونمایی کرد.

بر اساس این گزارش، این دستگاه که به کمک هوش مصنوعی کار می کند، قادر است با استفاده از وب کم نصب شده روی خود، متن های چاپی را اسکن کرده و آنها را به فایل صوتی تبدیل کند. 

شرکت سازنده مدعی شده که این اقدام می تواند کمک شایانی به آن دسته از افرادی که طالب علم آموزی بوده اما فرصت دست گرفتن کتاب را ندارند کند تا از این طریق، کتاب های مورد علاقه خود را حتی به هنگام فعالیت روزانه، به صورت فایل صوتی گوش دهند. 

برای استفاده از این دستگاه کوچک، کافی است تا وبکم آن را به سمت صفحه متن چاپی گرفته تا فایل اسکن شده آن را تهیه و به سرعت به فایل صوتی تبدیل کند. اما بر خلاف نسل های پیشین دستگاه های متن خوان، نیازی به اسکن کردن دقیق و خط به خط متن نبوده و تنها کافی است تا از کل متن موجود در یک صفحه چاپی عکس بگیرید و مابقی کار را به دستگاه بسپارید. 

اورکم همچنین اعلام کرده که برای متون دانشگاهی و یا کتاب های درسی مدارس، تنها کافی است تا نسخه «پی دی اف» آن را به دستگاه منتقل کنید تا در کمترین زمان ممکن، تمامی متن را به فایل صوتی تبدیل کند. 

همچنین به دلیل استفاده از یک پردازشگر مبتنی بر هوش مصنوعی، ضریب خطای دستگاه نیز به حداقل ممکن کاهش یافته است.

نسخه زبان اصلی نصب شده بر روی این دستگاه انگلیسی بوده و البته شرکت سازنده اعلام کرده که مشتریان می توانند برای دریافت سایر زبان ها با مراجعه به وب سایت شرکت، نسبت به دریافت نسخه زبانی مدنظر خود اقدام نمایند.

اندازه این دستگاه نیز تنها 4.8 اینچ بوده و می توان به راحتی آن را در جیب پیراهن جای داد. همچنین قابیلت اتصال بلوتوثی این دستگاه نیز موجب شده تا بتوان فایل ها را به راحتی از طریق گوشی تلفن همراه هوشمند و یا لپ تاپ به آن منتقل کرده و حتی به جای استفاده از هدفون های سیم دار می توان از هدست های بلوتوثی برای اتصال به دستگاه استفاده کرد؛ هرچند اسپیکر کوچک تعبیه شده بر روی متن خوان اورکم شما را از لزوم استفاده از هدفون برای گوش دادن به فایل ها خلاص خواهد کرد. 

کد خبر: ۱۱۲٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha