۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
مردم السالوادور در حال تبدیل دلارهای خود به بیت کوین هستند
رئیس جمهور السالوادور:

مردم السالوادور در حال تبدیل دلارهای خود به بیت کوین هستند

رئیس جمهور السالوادور با انتشار پیامی توئیتری از افزایش اقبال مردم کشورش به بیت کوین و تبدیل دلارهای خود به این ارز دیجیتال خبر داده و از آن استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار، در پی قانونی اعلام شدن مبادلات بیت کوین در السالوادور و حمایت دولت این کشور از خرید و فروش این ارز دیجیتال، آمارها حاکی از استقبال رو به افزایش مردم السالوادور از بیت کوین است.

با افزایش قیمت بیت کوین طی روزهای گذشته، اکنون آمارها حاکی از علاقمندی مردم این کشور به تبدیل دلارهای خود به این ارز دیجیتال در جهت کسب سود بیشتر است. 

در همین راستا، «نایب بوکله» رئیس جمهور السالوادور و حامی اصلی فعالیت بیت کوین در این کشور، با استقابل از این رویکرد جدید مردم کشورش در قبال بیت کوین، طی پیامی توئیتری نوشت که مردم السالوادور در حال خرج کردن دلارهای خود برای خرید بیت کوین و انتقال آن به کیف پولهای خود از طریق خودپرداز «چیوو» هستند. 

چیوو خودپردازی ویژه استفاده تمام مردم السالوادور است که اقدام به تبدیل بیت کوین و دلار آمریکا به یکدیگر می کند. 

رئیس جمهور السالوادور می گوید اکنون، خودپردازهای چیوو طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۲۴۰۷۶ تراکنش را به ثبت رسانده اند که در تاریخ این کشور و البته بسیاری از کشورهای دیگر بی سابقه بوده است.

گفته می شود در پی قانونی شدن فعالیت بیت کوین در السالوادور، سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال به یکی از بزرگترین و بهترین راه های موجود برای ثروت اندوزی مردم به حساب می آید.

السالوادور از جمله کشورهای مهم در حوزه تامین نیروی انسانی بازار کار آمریکا به حساب می آید که بسیاری از مردم آن در ایالات متحده مشغول به کار هستند. 

رئیس جمهور السالوادور چندی پیش با ارائه پیش نویس طرح قانونی شدن فعالیت بیت کوین در این کشور به پارلمان و دفاع از آن در صحن علنی، موفق به قانونی کردن فعالیت این ارز دیجیتال شد. 

اکنون مردم این کشور از بیت کوین برای انتقال درآمدهای دلاری خود از آمریکا به این کشور و البته راهی نوین و پربازده برای انجام سرمایه گذاری های خود استفاده می کنند؛ موردی که بوکله معتقد است حتی جایگزین دلار شده و دیگر کمتر کسی مانند گذشته علاقه به نگهداری و سرمایه گذاری بر روی دلار آمریکا دارد.

کد خبر: ۱۱۲٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha