۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
قیمت بیت کوین به بیش از ۶۱ هزار دلار رسید
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

قیمت بیت کوین به بیش از ۶۱ هزار دلار رسید

در روز شنبه ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی از مرز ۶۱ هزار دلار فراتر رفت.

بازار؛ گروه بین الملل: با وجود گمانه زنی های زیاد در مورد  احتمال قانون گذاری در بازار رمز ارزها و افزایش محدودیتها برای این بازار در امریکا، بالاخره خبری مبنی بر عدم محدودیت در مبادلات رمز ارزها در بازارهای آتی منتشر شد. خبری که نشان داد قانونگذاران امریکایی تمایلی جدی برای مقابله با این بازار ندارند و رشد ارزش رمز ارزها مشکلی برای انها ایجاد نمی کند.

 در نتیجه این مساله ارزش بازار رمز ارزها به سرعت افزایش پیدا کرد و به رکوردهای تاریخی در این بازار نزدیک شد. در ابتدا تصور می شد که این بازار حداکثر تا انتهای ماه اکتبر می تواند رسیدن سطح قیمت به مرز ۵۵ هزار دلار را تجربه کند ولی حال در نیمه ماه میلادی و در روز ۲۳ مهر ماه سال ۱۴۰۰ ارزش هر رمز ارز در بازار جهانی از مرز ۶۱ هزار دلار فراتر رفت. در این روز قیمت هر اتریوم به بالغ بر ۳۸۴۸ دلار رسید و هر XRP با قیمت ۱.۴ دلار مبادله شد.

 وب سایت کوین دسک در این مورد نوشت: «رشد قیمت در بازار رمز ارزها از ابتدای این ماه شدت گرفته بود. به نظر می رسد لابی های قدرتمند این صنعت پیش از تصویب قانون  عرضه بیت کوین به بازار های آتی در مورد آن اطلاع داشتند و به همین دلیل اخبار منفی نمی توانست بستری را برای افت ارزش رمز ارزها فراهم کند. در نتیجه بعد از اینکه خبر اصلی منتشر شد ارزش بیت کوین به یکباره بالغ بر ۴ درصد رشد کرد و حتی جریمه هایی که دستگاه های مختلف به دلایل متفاوت برای فعالان این صنعت در نظر گرفتند هم نتوانست مانعی در این مسیر سود اور شود.

ویل موریس یکی از فعالان بازار رمز ارز در شرکت گلوبال بلاک بریتانیا در مورد این رشد سریع ارزش می گوید: «تحلیل های فنی نشان می دهد که بیت کوین در نقطه حساسی قرار دارد. پیش از این پیش بینی شده بود برای اینکه ارزش بیت کوین به شدت افزایش پیدا کند در ابتدا باشد در مرز قیمتی ۵۹ تا ۶۰ هزار دلار توقف کوتاهی داشته باشد و حتی نوسان های اندکی را نیز تجربه کند ولی انچه این روزها تجربه می کنیم رشد مستمر ارزش این رمز ارز و احتمال رکوردشکنی های تازه و گذشتن از مرز ۶۵ هزار دلار  است. مهمترین مساله در رشد ارزش این بازار را می توان افزایش پذیرش رمز ارزها در مبادلات جهانی به خصوص تجارت بین الملل دید. از طرف دیگر خبرهای منتشر شده از امریکا نشان می دهد که دولت مانعی در مسیر توسعه بازار ایجاد نمی کند و این بازار با سرعت زیادی در حال رشد است. بنابراین بازار پتانسیل بالایی دارد و احتمالا رکوردهای تازه ای را نیز ثبت خواهد کرد.»

«کیتی استوکتون»، یکی از تحلیل گران بازار رمز ارزها در مصاحبه ای به سی ان ان گفت: «اکر روند افزایش قیمت متوقف شود و برای چند روز قیمت در سطح بالغ بر ۶۰ هزار دلار باقی بماند، می توان این طور ارزیابی کرد که این قیمت در شرایط فعلی نقطه استراحت است و تا انتهای هفته آتی رسیدن قیمت هر بیت کوین به مرز ۶۵ هزار دلار قطعی است. بازار با سرعت در حال رشد است و سرمایه های زیادی هم در این بازار وارد شده است بنابراین دلیلی برای توقف این مسیر وجود ندارد.»

پیشتر رشد قیمت بیت کوین تا مرز ۱۰۰ هزار دلار پیش بینی شده بود ولی در هیچ یک از این براوردها، انتظار نمی رفت قیمت زودتر از اوایل سال بعد به این مرز برسد. حال باید دید ایا این پیش بینی زودتر از موعد محقق می شود یا بازار تحت تاثیر عوامل دیگری تحولات تازه را تجربه می کند.

کد خبر: ۱۱۲٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha