۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
تعهدات ایران خودرو به ۲۰۰ هزار دستگاه رسیده است
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو:

تعهدات ایران خودرو به ۲۰۰ هزار دستگاه رسیده است

مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: زمانی تعهدات ما ۴۸۵ هزار دستگاه بود که امروز با برنامه‌ریزی آن را به ۲۰۰ هزار دستگاه کاهش دادیم.

به گزارش بازار، نشست تخصصی غلامعلی ترکی معاون نظارت و بازرسی امور تولید و توسعه، اشکان محمدی بازرس کل امور صنعت معدن و تجارت و کارشناسان مرتبط سازمان بازرسی کل کشور با مدیرعامل، معاونان و کارشناسان گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد.

فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این نشست با بیان اینکه تا ۲۲ مهر امسال تعداد تعهدات معوق ایران خودرو، ۱۳ هزار دستگاه بوده است گفت: با آهنگ رشد تولیدی که در این مجموعه شکل گرفته تا پایان مهر این تعهدات معوق به ۶ هزار دستگاه کاهش می‌یابد و بنا داریم به زودی آن را به صفر برسانیم.

وی گفت: زمانی تعهدات ما ۴۸۵ هزار دستگاه بود که امروز با برنامه‌ریزی آن را به ۲۰۰ هزار دستگاه کاهش دادیم.

وی افزود: تا ۲۹ شهریور امسال تولید تجمیعی در مجموعه ایران خودرو ۲۳۴ هزار دستگاه و خودروهای بر کف مانده نیز ۹۶ هزار و ۹۸۲ دستگاه بود که از این میزان ۳۷ هزار دستگاه خودرو فقط کسری تک قطعه‌ای دارند ضمن اینکه سه قطعه اصلی کسری در مجموعه خودروسازی کشور، ecu, acu و مولتی مدیا است.

مقیمی گفت: ۶۰ درصد خودروهای پژو پارس، کسری یک قطعه‌ای و صد درصد خودروهای خانواده ۴۰۵، کسری قطعه acu دارند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: برنامه داریم تا پایان آبان، ۵۷ هزار دستگاه خودرو را تجاری‌سازی و به نسبت میزان افزایش خودروهای تجاری، خودروهای کف را جمع آوری کنیم.

مقیمی ادامه داد: در حالی که هزینه‌های مرتبط با صنعت خودروسازی و قیمت برق، انرژی، ارز، لاستیک، باطری و دیگر قطعات مورد نیاز افزایش یافته، اما همچنان قیمت خودرو با محاسباتی که شورای رقابت بر اساس سال مالی ۹۹ محاسبه کرده تعیین می‌شود.

وی افزود: در سال ۹۰ درآمد عملیاتی ما سه برابر درآمد عملیاتی فولاد مبارکه بود، اما در سال ۹۹ درآمد عملیاتی فولاد مبارکه ۵۰ درصد از ما بالاتر است که نشان می‌دهد حجم زیادی از افزایش درآمد عملیاتی فولاد مبارکه ناشی از سود حاصل از افزایش قیمت است.

کد خبر: ۱۱۲٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha