۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
خرده فروشی های آنلاین در صدر برندهای ارزشمند دنیا قرار دارند
اکونومیست گزارش داد؛

خرده فروشی های آنلاین در صدر برندهای ارزشمند دنیا قرار دارند

در سال ۲۰۲۱ که دنیا درگیر پاندمی و تبعات آن بود، برخی از برندها رشد سریع ارزش را تجربه کردند که از جمله انها می توان به خرده فروشی های انلاین اشاره کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: در سالی که دنیا با بحران کرونا دست و پنجه نرم می کردو بسیاری از کسب و کارها تعطیل شدند، خبرها ازرشد ارزش برخی از برندها حکایت دارد. طبق گزاش منتشر شده توسط اکونومیست در سال ۲۰۲۱ برند امازون به عنوان ارزشمند ترین برند دنیا معرفی شد و ارزشی بالغ بر ۶۸۰ میلیارد دلار به خود اختصاص داد.

در جایگاه دوم برند اپل قرار دارد که ارزش ان به ۶۱۲ میلیارد دلار می رسد و در حوزه تکنولوژی فعالیت می کند. نرخ رشد ارزش این برند در یک سال مورد مطالعه بالغ بر ۷۴ درصد بود. 

دورکاری اغلب افراد و نیاز آنها به در اختیار داشتن تجهیزات لازم برای انجام کارشان از منزل باعث شد تا تقاضا برای محصولات این شرکت در دنیا به سرعت رشد کند و سود زیادی را نصیب این شرکت بکند.

سومین برند ارزشمند سال ۲۰۲۱، برند گوگل است که ارزش ان به ۴۵۸ میلیارد دلار رسید. این شرکت که در حوزه رسانه و تفریح فعالیت می کند  رشد بالغ بر ۴۲ درصدی را در ارزش خود  تجربه کرد و توانست جایگاهش را نسبت به سال قبل ارتقا دهد.

نکته دیگر سهم هر گروه از شرکتها در میان ارزشمندترین برندهای دنیا است. بررسی ها نشان داد بیشترین نرخ رشد به شرکتهایی اختصاص داشت که در حوزه خرده فروشی انلاین فعالیت می کردند.

شرکتهایی که در دوره همه گیری کرونا بخش بزرگی از بار ارایه خدمات به مردم را بر عهده گرفتند. در روزهای همه گیری که اغلب مشاغل تعطیل بودند، سهم خریدهای انلان به کل هزینه های مصرفی مردم افزایش چشمگیری پیدا کرده بود و همین مساله سبب شد و شرکتهای فعالی در حوزه هرده فروشی آنلاین توانستند درامد زیادی کسب کنند. از جمله ایت شرکتها می توان به شرکت آمازون اشاره کرد که رتبه ارزشمندترین برند دنیا را به خود اختصاص داده است.

 دومین دسته از شرکتها را شرکتهای فعال در زمینه ارایه خدمات تکنولوژی تشکیل می دادند. شرکتهایی از قبیل مایکروسافت که خدماتشان در تداوم فعالیت مشاغل اهمیت زیادی داشت. در این سال که بخش زیادی از مشاغل به صورت آنلاین و دورکاری فعالیت می کردند، سهم زیادی از شرکتها اقدام به توسعه زیر ساختهای تکنولوژیکی خود کردند تا از این طریق فرصت و امکان تداوم فعالیت های اقتصادی در دوره های بحرانی را فراهم کنند.

توسعه زیر ساختهای تکنولوژیکی در بسیاری از شرکتها با این دیدگاه انجام شد که باید برای بحران های احتمالی آینده آماده بود و زمینه را برای تداوم فعالیت حتی از محیطی در خارج از دفاتر کاری فراهم کرد. به همین دلیل است که شرکتهای فعال در زمینه ارایه خدمات تکنولوژی توانستند جایگاه قدرتمندتری به دست بیاورند.

در دوره پاندمی شرکتهای ارایه دهنده خدمات مالی به خصوص خدمات مالی غیر حضوری توانستند رشد زیادی را در ارزش خود شاهد باشند و در رده بعدی هم شرکتهای ارایه دهنده خدمات رسانه ای و سرگرمی بود. در این دوره که مردم زمان زیادی را در خانه سپری می کردند، دریافت خدمات سرگرمی از خانه اهمیت زیادی داشت و به همین دلیل شرکتهایی که در این حوزه فعالیت می کردند سود زیادی کسب کردند. از جمله این شرکتها می توان به گوگل اشاره کرد که به منظور کسب اطلاعات دقیق و به روز دنیا در تمامی حوزه ها استفاده می شد یا نتفلیکس که مردم ازطریق مشاهده فیلم ها و برنامه های دیگرش می توانستند زمان خود را پر کنند.

این چهار دسته از مشاغل هم توانستند در این یک سال رشد سریع ارزش را تجربه کنند و هم نشان دادند بستر لازم برای خدمات رسانی در دوره های سخت و بحرانی را در اختیار دارند. در نتیجه می توان امیدوار بود تاب آوری اقتصادی دنیا در بحران های آتی بالاتر از دوره کنونی باشد.

کد خبر: ۱۱۱٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha