۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
مازندران وارد کننده شکر از سایر استان ها است
رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران:

مازندران وارد کننده شکر از سایر استان ها است

ساری- گیوه چی، رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با بیان اینکه واردکننده شکر از سایر استان ها هستیم، گفت: تولید شکر در استان زیر یک درصد است.

محمد گیوه چی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه رصد مشکلات موجود بین واحدهای غذایی و لبنی را از جمله اهداف این انجمن بیان کرد و گفت: تامین مواد اولیه صنعت غذا و لبنی امری بسیار مهم به شمار می رود.

وی با اشاره به برنامه های کوتاه مدت و میان مدت این انجمن اظهار داشت: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم بسیاری از برنامه ها و دستورالعمل ها را اجرا کنیم و تحقق برنامه های سال قبل و امسال جزو اهداف است.

وی انتخاب برند برتر کیفیت را از جمله برنامه ها برشمرد و گفت: تدوین تقویم انجمن صنایع غذایی نیز جزو برنامه های کوتاه مدت به شمار می رود.

گیوه چی تشکیل کمیته های تخصصی را از دیگر برنامه ها بیان کرد و گفت: ۹ گروه در این انجمن فعالیت دارند و تلاش داریم تشکل های تخصصی را با حضور نخبگان هر گروه در استان تشکیل دهیم.

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران یادآور شد: کمیته فنی لبنیات هفته قبل در استان تشکیل شد و طی چند ماه آینده تمامی کمیته های فنی انجمن تشکیل و راه اندازی می شوند.

وی با اشاره به وسعت صنعت غذا در استان، پراکندگی شهرک های صنعتی و نواحی را از جمله مسائل فرا روی بیان کرد و گفت: با توجه به اقلیم و کمبود زمین شاهد پراکندگی صنایع در استان هستیم.

وی به طبقه بندی مازندران به چهار منطقه اشاره کرد و درباره رکود صنایع غذایی و دارویی در استان گفت: مازندران ۲۰ درصد لبنیات کشور را تامین می کند ولی تولید شکر در استان زیر یک درصد است و واردکننده شکر از استان های دیگر هستیم.

گیوه چی ادامه داد: بیشتر شکر استان مازندران از اصفهان تامین می شود و طی سال های اخیر درصد بالایی از سکوهای جمع آوری شیر در استان تعطیل شدند و بسیاری از واحدهای لبنی با چنگ و دندان در حال فعالیت هستند.

کد خبر: ۱۱۱٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha