۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
چشم انداز یک میلیارد دلاری هند در اقتصاد دیجیتال
فناوری اطلاعات در هند خبر داد؛

چشم انداز یک میلیارد دلاری هند در اقتصاد دیجیتال

اتحادیه الکترونیک و فناوری اطلاعات هند اعلام کرد که هند از فرصت هایی در زمینه تولید، مهندسی و دیجیتالی شدن برخوردار است که می تواند در چشم انداز یک میلیارد دلاری اقتصاد دیجیتالی موثر باشد.

 به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از ایندیا تایمز، راجیف چاندراسخار، وزیر اتحادیه الکترونیک و فناوری اطلاعات هند اعلام کرد که هند از فرصت های استفاده نشده ای در زمینه تولید، مهندسی و دیجیتالی شدن برخوردار است که می تواند در چشم انداز یک میلیارد دلاری اقتصاد دیجیتالی این کشور در پنج سال آینده نقش اساسی داشته باشد.

چاندراسخار در سیزدهمین دوره «اجلاس طراحی و مهندسی» انجمن صنعت فناوری Nasscom، گفت: همه گیری کووید -۱۹ یک تغییر برگشت ناپذیر برای نوآوری و ایجاد فرصت های جدید در نحوه طراحی، مهندسی، مصرف و سرویس دهی محصولات از طریق سیستم های بدون تماس، اطلاعات و تجزیه و تحلیل و سیستم های تحت هدایت نرم افزار، ایجاد کرده است.

وی افزود: همه این تغییرات معماری نیازمند تغییر قابلیت به سیستم های جاسازی شده ، نوآوری های دیجیتالی و امنیت سایبری است.

چاندراسخار اظهار کرد که بخش مهندسی، تحقیق و توسعه (ER&D) بیش از ۳۱ میلیارد دلار درآمد دارد و محل زندگی بیش از ۱۰۰۰ شرکت جهانی است که در هند مراکزی برای تحقیق و توسعه محصول در بخشهای مختلف ایجاد کرده اند.

علاوه بر این، ۱۲ مورد از ۵۰ ارائه دهنده خدمات مهندسی برتر در هند مستقر هستند و ۴۴ از ۵۰ ارائه دهنده خدمات برتر دارای عملیات تحقیق و توسعه می باشند. بیش از ۷۰ درصد از ۵۰ شرکت نوآورانه جهانی نیز دارای مرکز تحقیق و توسعه در هند هستند.

وی گفت: تقریباً در هر محصولی که مصرف می کنیم عنوان India Inside تولید شده در هند وجود دارد.

چاندراسخار ضمن اشاره به اینکه هند باید راه حل های ابتکاری برای جهان و برای خود ایجاد کند، گفت: برای رسیدن به هدف یک تریلیون دلار شدن اقتصاد دیجیتال، راه حل هایی باید ایجاد شود که کشور را قادر سازد اهداف توسعه پایدار خود را برآورده کرده و بتواند از همه گیری بعدی جلوگیری کند.

وی افزود: به عنوان یک مهندس باید بگویم که لذت ساختن چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد و وقتی با توسعه و نوآوری کشورمان مرتبط شود، بسیار ستودنی تر می شود.

این مرد عرصه فناوری در هند تصریح کرد: طرح مشوق های مرتبط با بهره وری (PLI) با واکنش های فوق العاده ای مواجه شده است، زیرا پیشنهادات سخت افزارهای الکترونیکی برای تولید ۲۲ میلیارد دلار در چهار سال آینده مطرح شده است.

طرح PLI در بخشهای مختلف از جمله نساجی، خودرو و غیره گسترش یافته است و چشم انداز Make in India ساخته شده در هند شرکتهای جهانی و هندی را به تولید در این کشور جذب می کند.

از دید کارشناسان فناوری این امر بسیار مهم است زیرا هند می تواند یک شریک یکپارچه با طراحی، مهندسی و تولید در منطقه درنظر گرفته شود. 

چاندراسخار در پایان گفت: با توجه به ارتباط تنگاتنگ بین فناوری و مهارت، در نقش دیگر من به عنوان وزیر توسعه مهارتها، با صنعت همکاری می کنم تا توسعه مهارتهای قابل استفاده در طیف فناوریهای دیجیتال و مهارتهای نرم را تسریع کرده و اطمینان حاصل کنم که هند می تواند به مرکز استعدادهای دیجیتال جهانی برای جهان تبدیل شود.

کد خبر: ۱۱۱٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha