۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
 عدم اعتماد کشورها به سئول به دلیل بلوکه کردن اموال ایران
عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد

عدم اعتماد کشورها به سئول به دلیل بلوکه کردن اموال ایران

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کره ای ها برای عدم پرداخت بدهی شان به تحریم های ایالات متحده آمریکا اشاره می کنند که هیچ وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی، در خصوص واکنش وزیر خارجه کره جنوبی به موضوع اموال بلوکه شده کشورمان، گفت: کره ای ها برای عدم پرداخت بدهی شان به تحریم های ایالات متحده آمریکا اشاره می کنند که هیچ وجاهت قانونی ندارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سئول با رفتارش در مقابل تهران نشان داد شریک قابل اعتمادی در حوزه تجارت و اقتصادی با کشورهای دیگر نیست لذا قطعا کره جنوبی از این امر آسیب می بیند.

وی با بیان اینکه مقامات کره جنوبی باید بدانند بر اساس یک ضرب المثل " در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخد "، ادامه داد: متاسفانه این کشور شکست سیاسی و اخلاقی خورده است زیرا امروزه کشورهای دنیا کره جنوبی را به عنوان کشور مستقل نمی شناسند و انگار آنها یکی از ایالات آمریکا هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه سئول بدنابل اقتصادی پویا است اما در آینده ای نه چندان دور آسیب خواهد دید، افزود: کره باید تصمیم مستقل و قاطع بگیرد و اجازه ندهد کاخ سفید حرفایش را به آنها دیکته کند وگرنه این رویه سبب تضعیف چهره بین المللی آنها خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد کره ای ها در بلوکه کردن اموال کشورمان تخلف کرده اند از این رو علاوه بر بازپرداخت همه این پول ها، باید سود آنها و ضروزیان ناشی از این اقدامشان را جبران کنند.

کد خبر: ۱۱۱٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha