۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
افزایش قیمت تخم‌مرغ ناشی از بالارفتن قیمت نهاده‌ها است 
رئیس اتحادیه تخم‌مرغ تهران:

افزایش قیمت تخم‌مرغ ناشی از بالارفتن قیمت نهاده‌ها است 

لرستان- نبی پور، رئیس اتحادیه تخم‌مرغ تهران گفت: افزایش قیمت تخم‌مرغ ناشی از بالارفتن قیمت نهاده‌های طیور است.

 ناصر نبی پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: امسال حداقل پنج بار شاهد افزایش قیمت نهاده‌های طیور بودیم ضمن اینکه هزینه‌های آب، برق، دستمزد، حمل و نقل و .... نیز گران شده بنابراین وقتی هزینه‌های تولید بالا می‌رود طبیعی است که قیمت تخم مرغ هم افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه گرانی تخم‌مرغ ربطی به مرغدار ندارد، افزود: این عرضه و تقاضا است که بازار را هدایت می‌کند، امروز دولت اعلام کرده است که مرغدار تخم مرغ را با قیمت هر کیلو ۳۸ هزار تومان به میدان بدهد تا میدان آن را به قیمت ۴۳ هزار تومان در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس اتحادیه تخم‌مرغ تهران عنوان کرد: قیمت نهاده‌ها در حالی افزایش یافته که جهاد کشاورزی در دو ماه گذشته حتی ذرت هم در اختیار مرغداران قرار نداده است چه برسد به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم نمی‌توانند مرغ، گوشت، برنج، لپه و .... بخرند، به همین دلیل به کالایی چون تخم مرغ روی آورده‌اند و تقاضا برای آن زیاد شده که این افزایش تقاضا سبب بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود. 

نبی‌پور تصریح کرد: چطور وقتی مردم پراید ۲۰ میلیونی را ۱۰۰ میلیون تومان و هر کیلو لپه را با قیمت ۵۶ هزار تومان می خرند اعتراض نمی‌کنند اما فقط وقتی بحث تخم‌مرغ به میان می‌آید قدرت خرید ندارند. 

وی گفت: تا زمانی که اقتصاد ما به این منوال طی شود ما شاهد این افزایش قیمت‌ها هستیم؛ در حال حاضر در بازارهای جهانی هر تن ذرت ۱۴۰ دلار افزایش قیمت داشته است و چون ما از کشورهای دیگر این کالا را وارد می‌کنیم و در این زمینه خودکفا نیستیم پس این افزایش قیمت ها ادامه دارد.

رئیس اتحادیه تخم‌مرغ تهران افزود: سال گذشته اگر هزینه ۱۰۰ هزار مرغ، چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده امسال هزینه آن ۱۴ میلیارد تومان است، به همین دلیل دهیچ مرغداری حتی در تهران نمی‌تواند با ۶۰ درصد ظرفیت خود کار کند.

وی عنوان کرد: باید در تهران ۱۴ میلیون قطعه مرغ وجود داشته باشد درحالی که فقط پنج میلیون و ۷۰۰ قطعه مرغ داریم در نتیجه در این زمینه با کمبود مواجه هستیم و ۴۰ درصد آنها نیز پیر هستند. 

کد خبر: ۱۱۱٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha