۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
تداوم تعلیق نماد بانک آینده تا ۲۸ مهرماه
ابهام همچنان عامل بسته بودن نماد بانک آینده

تداوم تعلیق نماد بانک آینده تا ۲۸ مهرماه

نماد «وآیند» متعلق به شرکت بانک آینده به دلیل عدم رفع ابهام از سوی فرابورس ایران بار دیگر و تا تاریخ ۲۸ مهرماه تعلیق شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پیرو تعلیق نماد بانک آینده، موضوع بند ۷ ماده ۱۳ مکرر ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، نماد شرکت بانک آینده با توجه به عدم رفع ابهام به استناد تبصره یک ماده مذکور تعلیق این نماد تا تاریخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ ادامه می‌یابد.

براساس صورت‌های مالی منتشر شده بانک آینده، این بانک در سال ۹۷ زیانی بیش از یک هزار میلیارد تومان داشته است که این رقم زیان در سال ۹۸ به بیش از ۸ هزار میلیارد افزایش یافته است.

با این حال زیان انباشته بانک آینده در دوره مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۹،  تقریبا ۲ برابر شده و به ۱۷ هزار میلیارد رسیده است.

این صورت‌های مالی نشان می دهد که هزینه های مالی بانک آینده صفر و در طول یک سال مالی منتهی به سال ۹۹ هیچ درآمدی کسب نکرده است. همچنین بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی آن نیز صفر نشان می دهد. البته سایر درآمدهای و هزینه های غیر عملیاتی، اقلام متفرقه رقم بسیار ناجیزی است.

علاوه بر صفر بودن درآمدهای عملیاتی بانک آینده در سال گذشته میزان دارایی های این بانک نیز در پایان سال مالی گذشته صفر درصد بوده است. همچنین ذخایر این بانک نیز صفر است.

بندهای حسابرسی مربوط به عملکرد این بانک و شرکت‌های زیرمجموعه آن از جمله مجتمع ایران مال بسیار زیاد است.

به عنوان نمونه،  یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت توسعه بین‌الملل ایران مال که متعلق به بانک آینده است، با وجودی که تنها ۵ کارمند قراردادی در سال گذشته اما زیان انباشته ۱۶ میلیارد تومانی را به ثبت رسانده و ۶۹ دستگاه خودروی اپتیما که قرار بوده از سال ۹۷ به نام این شرکت انتقال یابد، تغییر مالکیت داده نشده است.  براین اساس، «دارایی های ثابت مشهود به شرح یادداشت توضیحی ۹ صورت های مالی شامل مبلغ ۲.۰۶۹ میلیارد ریال پیش پرداخت های سرمایه ای مربوط به قرارداد خرید ۸۰۰ دستگاه خودرو کیا اپتیما و ۲۰۰ دستگاه خودرو هیوندا سانتافه از شرکت توسعه تجارت مکسان است. طبق مبایعه نامه تنظیمی، شرکت فروشنده تعهد کرده، خودروهای موضوع قرارداد را حداکثر تا تاریخ سی و یکم خرداد ۱۳۹۷ تحویل و اسناد مالکیت آن را به نام شرکت مورد رسیدگی منتقل کند ولی تا تاریخ تایید صورت های مالی تعداد ۶۹ عدد خودرو اپتیما شماره گذاری نشده و مالکیت آن به نام شرکت منتقل نشده است. همچنین بر اساس پاسخ تاییدیه وکیل، دعوی حقوقی با شرکت مذکور به نتیجه نهایی نرسیده و صورت تطبیق حساب فیمابین نیز از این بابت تهیه نشده است.

به نظر می‌رسد یکی از چالش‌های علی صالح‌آبادی رییس کل جدید بانک مرکزی تعیین تکلیف این بانک به همراه چند بانک خصوصی و پرمشکل دیگر باشد که زیان‌های انباشته بسیاری دارند.

کد خبر: ۱۱۱٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha