۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
طرح تسهیل مجوز کسب و کار هیچ ارتباطی به رونق تولید ندارد| بخش خصوصی با شرایط فعلی جذب اقتصاد نمی‌شود
رئیس فراکسیون کارگری مجلس در گفتگو با بازار:

طرح تسهیل مجوز کسب و کار هیچ ارتباطی به رونق تولید ندارد| بخش خصوصی با شرایط فعلی جذب اقتصاد نمی‌شود

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فکر می کنیم با طرح تسهیل در مجوزهای کسب و کار گل و بلبل خواهیم کرد و نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت، اشتباه فکر کرده ایم.

 علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و تاثیر این طرح در رونق و اشتغالزایی گفت: این طرح نمی تواند تاثیر زیادی در رونق و اشتغالزایی داشته باشد چرا که این طرح به نوعی بازی در زمین خودمان است.

وی تاکید کرد: البته بی انصافی است که اگر بگوییم این طرح هیچ اثری ندارد اما باید دانست مبحث امروز اقتصاد این نیست.

بابایی کارنامی با بیان این که اقتصاد ایران آنقدر ظرفیت دارد که ما باید به جای این که به دنبال شرایط جدید برویم باید حواسمان به وضعیت فعلی باشد، اظهار داشت: متاسفانه ما داریم فضای موجود را از دست می دهیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: در دنیا قاعده ای به عنوان عرضه و تقاضا وجود دارد، لذا اگر در کفه ترازو اینگونه مسائل را بر اساس توان تولید درست کنیم، مشکل اشتغال حل خواهد شد بعد از آن باید به سمت تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار برویم.

وی بیان داشت: اگر فکر می کنیم با طرح تسهیل در مجوزهای کسب و کار گل و بلبل خواهیم کرد و نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت، اشتباه فکر کرده ایم و نباید چنین اخباری را در جامعه منعکس کنیم چرا که آماری مبنی بر کاهش نرخ بیکاری در جریان اجرای این طرح در کشور وجود ندارد.

این نماینده مجلس با بیان این که مشکل عمده ما در عرضه و تقاضا نهفته است، اظهار داشت: مهم این است که ما بین عرضه و تقاضا یک توازن برقرار کنیم بنابراین وقتی این مسئله وجود ندارد نباید توقع داشت که بگوییم قرار است از نقطه a به نقطه b برویم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر رفتن از نقطه a به نقطه b ادوات و تجهیزات لازم را می خواهد و تجهیزات ما در شرایط فعلی این طرح نیست و ادوات ما اصلاح سیاست های پولی و ارزی است.

بابایی کارنامی تصریح کرد: بخش خصوصی با این ادبیات جذب اقتصاد نمی شود چراکه باید بخش خصوصی را صدا زد و باید به بخش خصوصی اعتماد کرد.

وی تاکید کرد: طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار هیچ ارتباطی به رونق تولید ندارد و برای کسب و کارهای خرد است لذا ما در کسب و کارهای خردمان آنقدر ظرفیت نداریم که بخواهیم آن کسب و کار را بزرگ کنیم بنابراین بهترین برداشت از این قانون ایجاد عدالت در رشته های شغلی در بین متقاضیان است.

بابایی کارنامی با بیان این که این طرح موجب رشد اقتصادی در کشور نخواهد شد، گفت: اگر این برداشت را پیرو این طرح منعکس کنیم که به واسطه این طرح قرار است کشور با رشد اقتصادی مواجه شود و یا این که تحولی در ساختار اقتصادی رخ دهد اشتباه کرده ایم اما عدالت در ساختار روابط شغلی در قالب این طرح مدنظر است.

کد خبر: ۱۱۱٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha