۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
نخیلات و شیلات اولویت‌های اساسی حوزه کشاورزی استان بوشهر است
وزیر جهاد کشاورزی:

نخیلات و شیلات اولویت‌های اساسی حوزه کشاورزی استان بوشهر است

بوشهر- وزیر جهاد کشاورزی گفت: نخیلات و شیلات اولویت‌های اساسی حوزه کشاورزی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید جواد ساداتی نژاد جمعه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: به عنوان نماینده دولت به شهرستان دشتستان سفر کردم و از بخش‌های مختلف این شهرستان بازدید کردم و با مشکلات و دغدغه‌های این شهرستان آشنا شدم.

وی افزود: استان بوشهر دارای ۳۲۰ هزار هکتار سطح زیر کشت کشاورزی است و سالانه بیش از ۱.۵ میلیون تن تولیدات کشاورزی این استان است که باید صنایع تبدیلی و صنایع بسته‌بندی گسترش یابد تا بتوانیم به نتایج لازم برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: بوشهر در تولید میگو رتبه نخست کشور، در تولید خرما رتبه سوم کشور و در تولید گوجه فرنگی خارج از فصل رتبه اول کشور را دارد.

ساداتی‌نژاد از نخیلات و شیلات به عنوان ۲ اولویت کشاورزی استان بوشهر نام برد و گفت: طرخ اصلاح و نوسازی نخیلات در دست اجراست و برای این طرح امروز ۵۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: در بحث شیلات، در استان بوشهر ۶۰ هزار تن ماهی دریایی و ۲ هزار تن میگوی دریایی صید می‌شود که ظرفیت میگو می‌تواند ۱۰ برابر شود.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز داشت: طرح توسعه شبکه آبیاری و زهگشی استان بوشهر نیز از دیگر برنامه‌های مهم است که باید با کیفیت مطلوبی اجرایی و عملیاتی شود.

کد خبر: ۱۱۰٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha