۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
محدودیت های سفر به سبزوار تشدید شد/ورود مسافر ممنوع
به دلیل افزایش آمارمبتلایان به کرونا در غرب خراسان رضوی

محدودیت های سفر به سبزوار تشدید شد/ورود مسافر ممنوع

سبزوار- شهرستان سبزوار با جمعیت ۳۰۶ هزار نفر در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد که در مسیر تردد مسافران تهران-مشهد قرار دارد حال بنا بر گفته مسئولان تردد های نوروزی موجب افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آن شده است.

حبرگزاری بازار- گروه استان ها: بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از مجموع ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی تاکنون ۶۵ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند و ۵۶ بیمار مشکوک به کرونا نیز بستری هستند و تعداد 10 نفر نیز تاکنون جان خود را از دست دادند.

ورود به سبزوار ممنوع است

در همین حال فرماندار ویژه سبزوار یکی از عوامل افزایش آمار و انتشار ویروس را سفرهای نوروزی و تردد های غیر ضروری می داند.

احمد برادران با بیان اینکه به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس تدابیرومحدودیت های ویژه ای برای تردد مسافران و خودرو های عبوری اندیشیده و به مرحله اجرا در آمده است به ما می گوید: دراین راستا هیچ خودروی غیر بومی و پلاک سایر استان ها اجازه ورود به این شهرستان را ندارد.

وی با بیان اینکه خودرو های پلاک بومی و سرنشینان آن ها نیز در مبادی ورودی مورد تب سنجی قرار می گیرند بیان می کند: در همین راستا با استقرار پست های بهداشتی در ورودی های شهر نسبت به تب سنجی مسافران بومی اقدام  و با کمک نیرو های انتظامی از ورود خودرو های غیر بومی به داخل شهر ممانعت بعمل می آید.

فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به این موضوع که طی چند روز گذشته  شیب ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان به شدت صعودی بوده سفرهای نوروزی سبزواری‌های مقیم سایر مناطق به این شهرستان را یکی از عوامل افزایش شیوع کرونا عنوان می کند.

برادران می افزاید: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در شهرستان سبزوار، اغلب صنوف به جز نانوایی ها، سوپرمارکت‌ها، قصابی ها، مغازه های فروش مرغ و میوه فروشی ها تعطیل شده‌اند و در این راستا با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر این موضوع که از شهروندان انتظار می رود با ماندن در خانه از سلامتی خود و خانوده و هم چنین سایر هم وطنان صیانت کنند خاطر نشان می کند: کادر بهداشتی و درمانی با تمام ظرفیت در حال انجام وظیفه است اما موفقیت آن ها در گرو همکاری و همراهی مردم  است.

تعطیلی پایانه مسافربری

قطار محلی مشهد- آزادور با ۳۲۴ صندلی روزانه که در مسیر شهرستان های سبزوار و جغتای و مناطق غربی استان به صورت رفت و برگشت تردد داشت در نخستین روز از فروردین ماه امسال به دلیل کاهش تقاضای سفر و هم چنین الزامات بهداشتی متوقف شد اما پایانه مسافربری این شهرستان در نوروز امسال هم چنان با تقاضای سفر و آن هم به مقصد تهران همراه بود که این موضوع با ایجاد نگرانی مردم و مسئولان همراه شده بود.

گفتنی است افزایش آمار افراد مشکوک به کرونا در طی چند روز گذشته موجب شد تا ستاد پیشگیری از کرونای شهرستان سبزوار نسبت به تعطیلی پایانه مسافربری این شهرستان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار بازار، از آن جا که بنا بر اعلام اداره راهداری و حمل و نقل سبزوار طی روزهای گذشته بیشترین جا به جایی مسافر از این شهرستان به مقصد تهران و بالعکس بوده است لذا ستاد پیشگیری از کرونای شهرستان سبزوار برمبنای این تصمیم جا به جایی و انتقال هر گونه مسافر از پایانه‌ مسافربری سبزوار را از تاریخ ششم فروردین ماه تا اطلاع ثانوی ممنوع  اعلام کرد.

پلمب واحد های صنفی متخلف

گفتنی است براساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا در سبزوار پیش از این به تمام صنوف اعلام شد تا نسبت به تعطیلی صنف خود به منظورپیشگیری از انتشاربیماری کرونا اقدام کنند.

از ان جا که ۱۷ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت داشته و فعالیت آن ها می تواند در انتقال ویروس به شهروندان بسیار تاثیر پذیر باشد لذا بنا بر تصمیم مسئولان ۸۰ درصد صنوف به جز نانوایی ها، سوپرمارکت‌ها، قصابی ها، مغازه های فروش مرغ و میوه فروشی ها در این شهرستان تعطیل شدند.

در همین رابطه رییس اتاق اصناف سبزوار با بیان اینکه متاسفانه تعداد اندکی از کسبه نسبت به مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا بی توجه بودند ابراز کرد: این موضوع با برخورد جدی مواجه شده است.

علی کیانی با اشاره به این موضوع که برخی از کسبه با بی توجهی به این تصمیم فعالیت خود را از سر گرفتند به خبرنگاران گفت: طی بازرسی های انجام پذیرفته تعداد ۱۰۸ واحد صنفی متخلف به دلیل بی توجهی به این مصوبه شناسایی و پلمب شد.

وی فروشگاه های متخلف را شامل واحد های فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و سایر صنف غیر ضروری عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار در طول ایام تعطیلات به طور مستمر بر فعالیت اصناف نظارت و با متخلفان برخورد خواهد کرد.

ممانعت از حضور شهروندان در بوستان ها

گفتنی است به جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان، بوستان‌های سبزوار نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و لذا از ورود عموم مردم و ورزشکاران به داخل بوستان‌ها و پارک محله های این شهرستان  ممانعت به عمل می‌آید.

کد خبر: ۱۱٬۰۹۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha