۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
اذعان «بایدن» به پسرفت اقتصاد آمریکا در جهان

اذعان «بایدن» به پسرفت اقتصاد آمریکا در جهان

بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در ایالت میشیگان گفت: کشورهای دیگر در حال سبقت گرفتن از آمریکا در بسیاری از زمینه‌ها هستند.

به گزارش بازار، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در ایالت میشیگان گفت: کشورهای دیگر در حال سبقت گرفتن از آمریکا در بسیاری از زمینه‌ها هستند.

بایدن گفت: آمریکا برای مدتی طولانی در سراسر جهان پیشتاز بوده است، اما ما سرمایه گذاری کمی درباره مردم و کشور خود انجام داده ایم. ما بر روی زیرساخت‌ها سرمایه گذاری نکرده ایم. ما بر روی جاده ها، بزرگراهها، پل ها، بنادر، فرودگاه‌ها سرمایه گذاری نکرده ایم. اگر سرمایه گذاری لازم را انجام دهیم این موضوع سبب می‌شود که امور تجاری به فوریت انجام و درآمد ایجاد شود. ما باید بر روی مردم و فرصت‌های خود سرمایه گذاری کنیم. ما باید زمینه آموزش آزاد را برای همه فراهم کنیم.

وی افزود: در حالی که ما بر روی فضا سرمایه گذاری کرده ایم و در زمینه تحقیقات در جهان پیشتاز هستیم، اما متوقف شده ایم و بر روی کشور خود سرمایه گذاری نکرده ایم. آمریکا همچنان بزرگترین اقتصاد در جهان است. ما به عنوان یک کشور در حال از دست دادن موقعیت خود هستیم. زیرساخت‌های ما همیشه از بهترین‌ها در جهان بوده است. اما امروز بر اساس آمارها ما از نظر زیرساخت‌ها در رتبه سیزدهم هستیم. دوازده کشور از ما در رابطه با زیرساخت‌ها بهتر هستند. این به معنای آن است که آن‌ها می‌توانند کارهای خود را بهتر از ما انجام دهند.

بایدن گفت: ما در میان نخستین کشورها در جهان هستیم که دسترسی به تحصیلات دانشگاهی را تسهیل می‌کنیم. اما حالا سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه ما را در رتبه ۳۵ قرار داده است. به این موضوع توجه داشته باشید. ما در ۲۵ سال پیش از نظر توسعه صنعتی در رتبه نخست بودیم، اما حالا در این وضع قرار نداریم. این موضوع به دشمنان ما پیام‌هایی می‌دهد. آن‌ها هم اکنون تلاش می‌کنند که از ما پیشی بگیرند.

وی افزود: همه چیز به طرز باورنکردنی در حال تغییر است. به همین خاطر من دو لایحه را پیشنهاد داده ام. نخستین لایحه درباره زیرساخت‌ها و بازسازی آن‌ها است. دومین لایحه درباره سرمایه گذاری در بخش زیرساخت‌های انسانی است. من می‌خواهم یک مطلب را به طور روراست بگویم. این لایحه‌ها حزبی نیستند. این لوایح به منزله پیشرو بودن ما در جهان هستند. اگر این کار را نکنیم دیگران از ما سبقت می‌گیرند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: در حال حاضر بر اساس سایت مهندسان ۴۵ هزار پل، ۱۷۳ هزار مایل جاده در وضع ضعیفی قرار دارند. در حال حاضر ۱۲۰۰ پل در اینجا در میشیگان به تعمیر نیاز دارد. ۷۳۰۰ مایل جاده به تعمیر نیاز دارند. این یک موضوع خنده آور نیست. این موضوعی جدی است.

بایدن گفت: دیروز نماینده تجاری من یک سخنرانی مهم را در رابطه با رقابت ما با چین بیان داشت. او اعلام کرد که چین سرمایه گذاری قابل توجهی در کارخانه‌های فولاد سازی انجام داده است. چین از بیست سال پیش این کار را انجام داده است. اما در ۲۰ سال اخیر بیشتر شرکت‌های فولادسازی آمریکا بسته شده اند. ما از ۱۰۰ شرکت به ۵۱ شرکت رسیده ایم. میزان اشتغال در این بخش به میزان ۴۰ درصد از سال ۲۰۰۰ کاهش یافته است. چین هم اکنون در مدت یک ماه فولاد بیشتری در مقایسه با میزان فولادی که آمریکا در مدت یک سال تولید می‌کند، تولید می‌کند. شما شاهد سبقت گرفتن کشورهای دیگر در جهان از آمریکا در هر بخشی هستید و آمریکا عقب می‌افتد. چین دو برابر خودروهای الکتریکی که ما در دو دهه اخیر تولید کرده ایم، تولید کرده است. آن‌ها کنترل ۷۵ درصد بازار باتری جهان را در اختیار دارند. آن‌ها ۵۰ میلیارد دلار در بخش صنعت شارژ خودرو در کشور خود سرمایه گذاری کرده اند.

کد خبر: ۱۱۰٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha