۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
ایلام امن‌ترین استان کشور برای سرمایه گذاری شناخته شد
استاندار ایلام:

ایلام امن‌ترین استان کشور برای سرمایه گذاری شناخته شد

ایلام-استاندار ایلام گفت: در سال گذشته ایلام امن‌ترین استان کشور برای سرمایه گذاری شناخته شده است.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران ایلام اظهار کرد:  در سال گذشته اتفاقات مثبت و بسیار خوبی در استان در حوزه های مختلف رخ داد که امروز در بحث زیرساخت جهش تولید قابل طرح است.

وی عنوان کرد: طی سال گذشته ایلام به عنوان امن ترین استان کشور برای سرمایه گذاری شناخته شد بطوریکه با رشد بالای ۲۰۰ درصدی در بحث سرمایه گذاری در ردیف ۷ استان برتر کشور در این زمینه قرار گرفته است.

سلیمانی دشتکی به سرمایه گذاری بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومانی در استان اشاره کرد و گفت: در آینده ای نزدیک با همزمان با سفر رئیس جمهور  قریب به ۲۱ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی افزود: اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان به میادین مشترک نفتی استان، سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی در پروژه های لرزه نگاری و اکتشاف میادین نفتی در مناطق مختلف استان ازجمله ایوان، چرداول، ایلام، آبدانان و دهلران، سرمایه گذاری بیش از ۱۲۰۰ میلیون دلاری در پتروشیمی و ان جی ال دهلران از مهمترین طرح های سرمایه گذاری در استان بوده است.

این مسئول گفت: آغاز عملیات اجرایی پروژه مهم طرح نگه داشت میدان نفتی پایدار غرب و آبان با سرمایه بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان، تقویت چاه‌های گاز استان با اعتبار ۱۳۰ میلیون یورو، سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان در پروژه pp پتروشیمی ایلام و ...از دیگر طرح های صورت گرفته در استان بوده است.

استاندار ایلام تصریح کرد: طی دو سال گذشته با ایجاد طرح اشتغال روستایی بیش از شش هزار اشتغالزایی در استان صورت گرفته  نرخ بیکاری استان تک رقمی شود.

وی گفت: نرخ بیکاری استان از بالای ۱۷ درصد در قبل از دولت تدبیر و امید به ۱۲.۷ در سال ۹۶ و هم اکنون به ۸.۱ درصد رسیده است.

کد خبر: ۱۱٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha