۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
بدهی کره‌ جنوبی به ایران باید یکجا پرداخت شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

بدهی کره‌ جنوبی به ایران باید یکجا پرداخت شود

مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد تمامی بدهی کره‌ای ها به کشورمان باید یکجا پرداخت شود و تعلل در این کار به مصلحت دو کشور نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فدا حسین مالکی، در خصوص واکنش وزیر خارجه کره جنوبی به موضوع اموال بلوکه شده کشورمان، گفت: تعلل کره‌ای ها برای پرداخت بدهی به کشورمان برخواسته از اراده آمریکا و همچنین خودشان عدم تمایل خودشان است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنها درصدد این هستند که شاید ایران را راضی کنند که کالاهای دست دوم و از رده خارج شده شان را خریداری کند که این امر به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه تمامی بدهی کره ای ها به کشورمان باید یکجا پرداخت شود، ادامه داد: تعلل در این کار به مصلحت کشورمان نیست لذا انتظار می رود وزارت امور خارجه و بانک مرکزی کشورمان به دنبال بهره گیری از ابزارهای بین المللی باشند تا کره‌ای ها را وادار به پرداخت بدهی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: کره جنوبی دارای روابط اقتصادی با کشورمان است از این رو نباید اقدام به رفتارهایی کند که عرصه های دیگر را تحت الشعاع قرار دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقامات سئول باید بدانند بهانه تحریم های برای بلوکه کردن اموال ایران قابل قبول نیست زیرا تحریم هایی که از آن سخن می گویند، محدودیت های یکجانبه ایالات متحده بوده و هیچ پشتوانه قانونی ندارد.

کد خبر: ۱۱۰٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha